Csendes Percek január 13.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2007. Jan. 13., Szo, 03:41:01 CET

                       2007. január 13. szombat

Lk 6,27-36.

Jézus szavai: 27 "Nektek azonban, akik hallgattok engem, ezt mondom:
szeressétek ellenségeiteket, tegyetek jót azokkal, akik gyűlölnek
titeket; 28 áldjátok azokat, akik átkoznak, és imádkozzatok azokért,
akik bántalmaznak titeket. 29 Aki arcul üt, annak tartsd oda a másik
arcodat is, és aki elveszi felsőruhádat, attól alsóruhádat se tagadd
meg. 30 Mindenkinek, aki kér tőled, adj, és attól, aki elveszi a
tiedet, ne követeld vissza. 31 És amint szeretnétek, hogy az emberek
veletek bánjanak, ti is úgy bánjatok velük." 32 "Ha azokat szeretitek,
akik szeretnek titeket, mi a jutalmatok? Hiszen a bűnösök is szeretik
azokat, akik őket szeretik. 33 És ha azokkal tesztek jót, akik veletek
jót tesznek, mi a jutalmatok? Hiszen a bűnösök is ugyanezt teszik. 34
És ha azoknak adtok kölcsönt, akiktől remélitek, hogy visszakapjátok,
mi a jutalmatok? Bűnösök is adnak kölcsönt bűnösöknek, hogy
visszakapják azt, ami jár nekik. 35 Ti azonban szeressétek
ellenségeiteket, tegyetek jót, és adjatok kölcsön, semmit sem várva
érte: nagy lesz akkor a jutalmatok, és a Magasságos fiai lesztek, mert
ő jóságos a hálátlanok és gonoszok iránt. 36 Legyetek irgalmasok, amint
Atyátok is irgalmas."

                      DARABOKRA TÖRT BARÁTSÁG

Legyetek irgalmasok, amint Atyátok is irgalmas. (Lk 6,36)

Néhány hete nagyon megharagudtam egy barátomra, aki igen-igen
megbántott. A helyzet még jobban elmérgesedett, amikor meg akartam neki
bocsátani, és visszautasította a közeledésemet. Másoktól hallottam
később, hogy túlságosan szégyelli magát előttem, így nem tehettem mást,
mint hagytam, hogy a helyzetet megoldás nélkül lezárjuk.
De egy újabb probléma merült fel: már megvettem a születésnapi
ajándékát. Beszéltem a feleségemmel, majd úgy döntöttem, visszaváltom
az ajándékot, elfelejtem a köszöntést, mert láthatóan úgy döntött,
megszakítja a kapcsolatunkat.
Aztán az egyik következő napon a reggeli csendességemben beláttam, hogy
Isten ajándékait nem azért kapom, mert olyan tökéletes volnék. Isten
ajándékai szeretetből fakadnak, nem pedig a jóságomért kapott jutalmak.
A barátomnak szánt ajándékot szeretetből vettem. Nem éppen ezért
kellene odaadnom? Végül elküldtem neki, és tudattam vele, hogy számomra
még mindig fontos.

Imádság: Drága Urunk, segíts szeretnünk egymást, és ne engedd, hogy
kapcsolataink elmérgesedjenek. Támogasson bennünket életed példája.
Ámen.

A barátaink Isten ajándékai.
Larry Edward Malone (Illinois, USA)

IMÁDKOZZUNK AZ ELIDEGENEDETT BARÁTOKÉRT!