Csendes Percek január 6.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2007. Jan. 6., Szo, 03:41:02 CET

                       2007. január 6. szombat

Mik 6,6-8.

6 Mivel járuljak az ÚR elé? Hajlongjak-e a magasságos Isten előtt?
Talán égőáldozattal járuljak elébe, esztendős borjakkal?
7 Talán kedvét leli az ÚR a kosok ezreiben, vagy az olajpatakok
tízezreiben? Talán elsőszülöttemet áldozzam bűnömért, drága gyermekemet
vétkes életemért?
8 Ember, megmondta neked, hogy mi a jó, és hogy mit kíván tőled az ÚR!
Csak azt, hogy élj törvény szerint, törekedj szeretetre, és légy
alázatos Isteneddel szemben.

                         A BÖLCSEK KINCSEI

A bölcsek leborulva imádták őt. Kinyitották kincsesládái-kat, és
ajándékokat adtak neki: aranyat, tömjént és mirhát. (Mt 2,11)

A szeretteimnek szánt karácsonyi ajándékok az asztalon feküdtek,
látható jeleként egymás iránti megbecsülésünknek. De milyen ajándékot
adhatnék a mindenség Királyának? - tűnődtem. Az idők homályában
ugyanezt a kérdést hallottam a bölcsektől: Mit vigyek az újszülöttnek,
a zsidók Királyának? Az első ezt válaszolta: "Aranyat viszek neki, a
gazdagságomat adom." A másik így szólt: "Én tömjént viszek, az áldozat
édes illata ez." A harmadik: "Én pedig mirhát viszek, az esküvők
illatszerét, gyógyírt a sebekre, és temetésre való balzsamot."
Képzeletemben látom őket, amint ajándékaikkal megterhelve haladnak. De
én hogy adhatnék ilyen ajándékot? Aranyat? Igen, adhatok aranyat, a
vagyonomat, és az időmet a szükséget szenvedőknek. Tömjént? A szolgálat
örömét kedves illattá tehetem a körülöttem élők számára. Utoljára pedig
adhatok mirhát, ezt a temetésre szolgáló ajándékot. "Halálba adhatom"
önző kívánságaimat, én-központú szemléletemet és büszkeségemet. Ha így
teszek, Isten felhasználhat arra, hogy gyógyulást és örömet vigyek
másoknak.

Imádság: Segíts Urunk, hogy neked adjuk gazdagságunkat, hálaadó
imáinkat és teljes életünket. Ámen.

Teljes lényünket odaadhatjuk Istennek ajándékként.
Patricia Hammell Kashtock (Virginia, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK ÚGY GONDOLJÁK, HOGY NEM TUDNAK ISTENNEK
AJÁNDÉKOT ADNI!