Csendes Percek február 19.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2007. Feb. 19., H, 03:41:02 CET

                       2007. február 19. hétfő

Fil 4,6-13.

6 Semmiért se aggódjatok, hanem imádságban és könyörgésben mindenkor
hálaadással tárjátok fel kéréseiteket Isten előtt; 7 és Isten
békessége, mely minden értelmet meghalad, meg fogja őrizni szíveteket
és gondolataitokat a Krisztus Jézusban. 8 Egyébként pedig, testvéreim,
ami igaz, ami tisztességes, ami igazságos, ami tiszta, ami
szeretetreméltó, ami jóhírű, ha valami nemes és dicséretes, azt
vegyétek figyelembe! 9 Amit tanultatok és átvettetek, hallottatok és
láttatok is tőlem, azt tegyétek, és veletek lesz a békesség Istene!
10 Nagy volt az örömöm az Úrban, hogy végre felbuzdultatok a velem való
törődésre. Mert gondoskodtatok volna, de nem volt rá alkalmatok. 11 Nem
a nélkülözés mondatja ezt velem, mert én megtanultam, hogy körülményeim
között elégedett legyek. 12 Tudok szűkölködni és tudok bővölködni is,
egészen be vagyok avatva mindenbe, jóllakásba és éhezésbe, a
bővölködésbe és a nélkülözésbe egyaránt. 13 Mindenre van erőm a
Krisztusban, aki megerősít engem.

                          AZ ISTEN ZSÁKJA

Minden gondotokat őreá vessétek, mert neki gondja van rátok. (1Pét 5,7)

Mint egy folyton növekvő család legidősebb asszonya, folyamatosan
belekeveredek, legalábbis érzelmileg, azokba a problémákba és
aggodalmaskodásokba, melyek, mint a gyomnövények, családunkban újra és
újra felbukkannak. Súlyos teherként nehezednek ezek a szívemre.
Szeretnék mindent elrendezni szeretteim számára, de nem tudok.
A családorvosunknak könnyezve panaszkodtam családom miatt legutóbbi
látogatásom során. Vállamra tette a kezét, és ezt mondta: Önnek
szüksége van egy "Isten zsákra"! Azután elmagyarázta: Írja le a
problémát egy darab papírra, majd tegye a papírt egy zacskóba, melyet
"Isten zsák"-nak nevezhet.
Felfedeztem, hogy ez a gyakorlat jelentősen segítette a gyógyulási
folyamatot. A papírra vetés által szembesülnöm kellett azzal, hogy
képtelen vagyok magam megoldani a problémákat. Soha nem engedem meg
magamnak, hogy kivegyem a problémát tartalmazó papírt az "Isten
zsákjából". Az, hogy otthagyom azokat, arra emlékeztet, hogy Isten
kezében vannak.
Az "Isten zsák" soha nem helyettesíti az imádságot. Mindig imádkoznunk
kell. De azzal, hogy leírjuk a problémát, felismerjük, hogy Istennek
már van megoldása a problémáinkra.

Imádság: Istenünk, a naponta jelentkező kis és nagy nehézségeinkben
egyaránt a te segítségedben bízunk. Ámen.

Milyen gondot akarok ma Isten kezébe tenni?
Bernice Modzel (Pennsylvania, USA)

IMÁDKOZZUNK AZ AGGODALMASKODÓKÉRT!