Csendes Percek február 9.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2007. Feb. 9., P, 03:41:02 CET

                       2007. február 9. péntek

Lk 9,46-48.

46 Azután vita támadt a tanítványok között arról, hogy közülük ki a
nagyobb. 47 Jézus pedig ismerve szívük gondolatát, kézen fogott egy
kisgyermeket, és maga mellé állította; 48 majd ezt mondta nekik: "Aki
befogadja ezt a kisgyermeket az én nevemért, az engem fogad be; és aki
engem befogad, azt fogadja be, aki engem küldött. Mert aki a legkisebb
mindnyájatok között, az a nagy."

                        KÉTFAJTA EMBERTÍPUS

Jézus ezt mondta tanítványainak: "Aki befogadja ezt a kisgyermeket az
én nevemért, az engem fogad be; és aki engem befogad, azt fogadja be,
aki engem küldött. Mert aki a legkisebb mindnyájatok között, az a
nagy." (Lk 9,48)

Sok évvel ezelőtt, a főiskola után, az első munkahelyemen, egy idős
munkatársam tanácsot adott. Azt mondta, hogy két fajta embertípus
létezik: azok, akik a munkát elvégzik, és azok, akik bezsebelik az
elismerést. Majd azt tanácsolta, hogy igyekezzek mindig az első
csoporthoz tartozni. Mikor az okára kérdeztem, azt válaszolta: "Mert
ott sokkal kevesebb versengés van."
Munkatársam nyilván csak viccelt, de sajnos volt igazság abban, amit
mondott. Még a tanítványok is vitatkoztak, hogy ki közülük a
legnagyobb. Számomra érthetetlen, hogy azok az emberek, akik mindig
Jézussal voltak, és az ő tökéletességének árnyékában állhattak, ilyen
kicsinyes dolgon vitatkoztak.
Jézus a következő szavakkal vetett véget vitájuknak: "aki a legkisebb
mindnyájatok között, az a nagy", és világosan elmagyarázta nekik (és
nekünk is), hogy a másoknak való szolgálat az igazi nagyság. Jézus
tanítványokhoz intézett szavai ma is, mindnyájunknak szólnak.

Imádság: Úr Jézus, segíts, hogy emlékezzünk példádra, hogy a másoknak
való szolgálatra összpontosítsunk. Ámen.

Minél jobban szolgálunk másoknak, annál nagyobbak vagyunk az Isten
országában.
John D. Bown (Minnesota, USA)

IMÁDKOZZUNK MUNKATÁRSAINKÉRT!