Csendes Percek december 30.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2007. Dec. 30., V, 03:41:01 CET

                     2007. december 30. vasárnap

1Móz 2,4-9.

4 Ez a menny és föld teremtésének a története. Amikor az ÚRisten a
földet és a mennyet megalkotta, 5 még semmiféle mezei fű nem volt a
földön, és semmiféle mezei növény nem hajtott ki, mert az ÚRisten még
nem bocsátott esőt a földre. Ember sem volt, aki a termőföldet
megművelje. 6 Akkor pára szállt fel a földről, és mindenütt átitatta a
termőföld felszínét. 7 Azután megformálta az ÚRisten az embert a föld
porából, és élet leheletét lehelte orrába. Így lett az ember élőlénnyé.
8 Ültetett az ÚRisten egy kertet Édenben, keleten, és ott helyezte el
az embert, akit formált. 9 Sarjasztott az ÚRisten a termőföldből
mindenféle fát, szemre kívánatosat és eledelre jót; az élet fáját is a
kert közepén, meg a jó és a rossz tudásának fáját.

                          ÉLETNEK LEHELETE

Azután megformálta az Úristen az embert a föld porából, és élet
leheletét lehelte az orrába. Így lett az ember élőlénnyé. (1Móz 2,7)

Egyik vasárnap délelőtt segédkeztem az úrvacsora-osztásban. Közben
kinéztem az imaterem hátsó ablakain és láttam, hogy fúj a szél, kergeti
a leveleket, és hordja a havat. Úgy tekintettem erre a szélre, mint
Isten megelevenítő leheletére, mely mindent életre hív.
Isten Ádámot a földnek porából alkotta, de Ádám mindaddig nem lett
élőlénnyé, míg Isten az életnek leheletét nem lehelte az orrába. 1Móz
1,2-ben Istentől jövő szélről olvasunk. A héber szél szót gyakran
léleknek, leheletnek fordítják. Így az életnek leheletét Isten Lelkének
is értelmezhetjük, ezt lehelte Isten Ádámba. Nemcsak fizikai testünk,
szerveink és szöveteink vannak, hanem Isten Lelke vesz bennünk
lakozást. Isten hatalma által az élet lehelete bennünk marad, és az
élet szele fúj körülöttünk. Isten életet adott és folyamatosan éltet.
Azért élünk, mert ő él bennünk. Az az élet, ahol ő van bennünk,
csodálatos. Be- és kilélegezhetjük Istennek "leheletét"!

Imádság: Legyen tiéd minden köszönet, drága Szentlélek Isten, aki
folyamatosan megelevenítesz. Segíts, hogy érezzük jelenlétedet
életünkben. Ámen.

Isten az életünk alkotója és fenntartója.
Matthew J. van Maastricht (Michigan, USA)

IMÁDKOZZUNK AZÉRT, HOGY ÉREZHESSÜK ISTEN ÉLETADÓ LELKÉT MINDEN NAP!