Csendes Percek december 19.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2007. Dec. 19., Sze, 03:41:02 CET

                      2007. december 19. szerda

Préd 3,9-15.

9 Mi haszna van a munkásnak abból, amiért fáradozik? 10 Láttam azokat a
bajokat, amelyeket Isten azért adott az embereknek, hogy bajlódjanak
velük. 11 Szépen megalkotott mindent a maga idejében, az
örökkévalóságot is az emberi értelem elé tárta, de az ember mégsem
tudja felfogni Isten alkotásait elejétől végig, amelyeket megalkotott.
12 Rájöttem, hogy nincs jobb dolog, mint ha örül az ember, és a maga
javára törekszik egész életében. 13 De az is Isten ajándéka, hogy az
ember eszik, iszik, és jól él fáradságos munkájából. 14 Rájöttem, hogy
mindaz, amit Isten tesz, örökké megmarad; nincs ahhoz hozzátenni való,
és nincs belőle elvenni való. Azért rendezte Isten így, hogy féljék őt.
15 Ami volt, régóta megvan, és ami lesz, már régen megvolt; és az Isten
előkeríti azt, ami tovatűnt.

                             VÁLTOZÁSOK

De az is Isten ajándéka, hogy az ember eszik, iszik, és jól él
fáradságos munkájából. (Préd 3,13)

Nemrégen, meglehetősen fiatalon vonultam nyugdíjba. Korábban éveken
keresztül feszes időbeosztás szerint éltem, most pedig szinte
ijesztőnek találtam ezt a kevésbé rendszeres életmódot. Még akkor is,
ha megvannak a terveim a nyugdíjas éveimet illetően, könnyű csak
sodródni ezek alatt a napok alatt. De az ilyen sodródás szégyent hozna
Istenre. Hiszem, hogy ma olyan módon kell másokat szolgálnom, amilyenre
korábban a sok munkám miatt nem nyílt lehetőségem.
Ha nyitott vagyok Isten vezetésére, akkor el is készíti a lehetőséget a
szolgálatra. Ráadásul ezek mind olyan feladatok, amelyekkel szívesen
foglalkozok, mint például cipó és kekszsütés a hajléktalan és
kábítószerfüggő emberek számára. Nagy örömmel tanulmányozzuk továbbá
egy csoportban a Bibliát, miközben ebédet és kényelmes helyszínt
biztosítok a beszélgetéshez. Sőt, főzőtanfolyamot is tartok
fiataloknak, s egy közeli iskolában gyerekeket korrepetálok. Ezen felül
idős embereknek pénzügyi tanácsokkal és más gyakorlati segítséggel
szolgálok.
Isten világosságánál rá kellett jönnöm, hogy nagy várakozással vághatok
neki az ismeretlen jövőnek. Bízom Istenben, hogy ő továbbra is vezetni
fog és feladatokat ad.

Imádság: Urunk, hálás szívvel jövünk eléd, hogy megköszönjük mindennapi
áldásaid. Segíts hogy életünk minden idejét hasznosan tölthessük. Ámen.

Isten ismeri múltunkat, jelenünket és a jövőnket is.
Sharon Budzier (Oregon, USA)

IMÁDKOZZUNK A NYUGDÍJBA VONULÓKÉRT!