Csendes Percek december 18.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2007. Dec. 18., K, 03:41:05 CET

                       2007. december 18. kedd

Jób 12,7-13.

7 Kérdezd csak meg az állatokat, azok is tanítanak, és az égi
madarakat, azok is tudósítanak.
8 Vagy elmélkedj a földről, az is tanít, a tenger halai is beszélnek
neked.
9 Ki ne tudná mindezekről, hogy az ÚR keze alkotta őket?
10 Az ő kezében van minden élőnek a léte és a minden emberi testnek
adott lélek.
11 A fül különbözteti meg a szavakat, és az íny ízleli az ételt.
12 Az öreg emberek bölcsek, a hosszú életűek megfontoltak.
13 De tőle van a bölcsesség és hatalom, övé a tanács és az értelem.

                        KARÁCSONYI BÉKESSÉG

Dicsőség a magasságban Istennek, és a földön békesség, és az emberekhez
jóakarat. (Lk 2,14)

Az irodámból csodálatos kilátás nyílik a közeli tóra. Egyik
csendességem alkalmával, miközben a karácsonyi békességről és
jóakaratról elmélkedtem, négy kiskacsát pillantottam meg a vízen. Azon
a hideg decemberi délutánon a tökéletes nyugalom és békesség
megtestesítőjének tűntek.
Nem sokkal később kanadai vadlibák tucatjai jelentek meg és körbevették
őket. Egy pillanatra megijedtem, mert attól tartottam, hogy
megtámadják, vagy valamilyen módon bántalmazni fogják a kiskacsákat.
Azonban a békesség és a jóakarat győzedelmeskedett. A kiskacsák
körbeúszkálták a hatalmas madarakat, látszólag tudomást sem véve
jelenlétükről. Nem látszott rajtuk félelem. Bár a madarak nagyságukra,
alakjukra és hangjukra nézve sem voltak egyformák, mégis harmónia
uralkodott közöttük.
A nemzeti, vallási, kulturális és faji különbségekkel és
konfliktusokkal teli világban a békesség és jóakarat ilyen jelenetei
mindig megérintenek. Eszembe jut az angyalok éneke, "Dicsőség a
magasságban Istennek, és a földön békesség."

Imádság: Békesség és jóakarat Istene, újíts meg bennünket
Szentlelkeddel, és tölts be békességeddel, amint a gyermek Krisztus
jászlához közelítünk. Ámen.

Nem szükséges egyformának lennünk ahhoz, hogy békességben éljünk.
Robert R. Allen (Missouri, USA)

IMÁDKOZZUNK A BÉKESSÉGET MUNKÁLÓKÉRT!