Csendes Percek december 17.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2007. Dec. 17., H, 03:41:04 CET

                       2007. december 17. hétfő

Jn 1,1-14.

1 Kezdetben volt az Ige, és az Ige Istennél volt, és Isten volt az Ige.
2 Ő kezdetben az Istennél volt. 3 Minden általa lett, és nélküle semmi
sem lett, ami létrejött. 4 Benne élet volt, és az élet volt az emberek
világossága. 5 A világosság a sötétségben fénylik, de a sötétség nem
fogadta be. 6 Megjelent egy ember, akit Isten küldött, akinek a neve
János. 7 Ő tanúként jött, hogy bizonyságot tegyen a világosságról, és
hogy mindenki higgyen általa. 8 Nem ő volt a világosság, de a
világosságról kellett bizonyságot tennie. 9 Az Ige volt az igazi
világosság, amely megvilágosít minden embert: ő jött el a világba. 10 A
világban volt, és a világ általa lett, de a világ nem ismerte meg őt:
11 saját világába jött, és az övéi nem fogadták be őt. 12 Akik pedig
befogadták, azokat felhatalmazta arra, hogy Isten gyermekeivé legyenek;
mindazokat, akik hisznek az ő nevében, 13 akik nem vérből, sem a test,
sem a férfi akaratából, hanem Istentől születtek. 14 Az Ige testté
lett, közöttünk lakott, és láttuk az ő dicsőségét, mint az Atya
egyszülöttjének dicsőségét, telve kegyelemmel és igazsággal.

                               A FÉNY

Jézus mondta: "Én vagyok a világ világossága: aki engem követ, nem jár
sötétségben, hanem övé lesz az élet világossága." (Jn 8,12)

Egyik éjjel, amikor imádkoztam, kinéztem a teliholdra a hálószobám
ablakán. A holdfénytől ragyogó éjszakai égbolt a biztonság és remény
érzetével töltött el. A világosság mindig biztató jel a sötétség
közepette.
Gyakran tűnődöm azon, hogy milyen lehetett az élet az ókorban. Őseink a
mai komfortos életünk megszokott tartozékai nélkül küzdöttek a puszta
létért. Bizonyára a reményre és a hitre támaszkodva tudták túlélni a
sötét időket. Az ismeretlentől való félelem hozzájárulhatott
aggodalmaikhoz. Képzeljük csak el az izgalmat Jézus idejében, amikor
Keresztelő János bejelentette az újságot: a Megváltó közel! Ez a
Megváltó fogja őket kivezeti a sötétségből a világosságra, megmutatva
nekik a helyes utat.
Én is érzem a reménységet a bajok idején, tudván, hogy Isten
szeretetének erejét semmi nem árnyékolhatja be. Ez a szeretet mindig
velem van, még akkor is, ha kétségeim és bizonytalanságaim vannak.
Imáim erősen tartják a hitemet Istenben, és Isten szeretete jelzőfény
számomra a haza vezető úton.

Imádság: Világ Világossága, nyisd fel szemünket fényed jeleire! Áraszd
ránk szeretetedet, és adj nekünk lehetőséget, hogy megosszuk
világosságodat másokkal! Ámen.

Hol tudnék ma Isten szeretetének jelzőfényeként ragyogni?
Terri Meehan (Surrey, Anglia)

IMÁDKOZZUNK A TÚLÉLÉSÉRT KÜZDŐKÉRT!