Csendes Percek december 8.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2007. Dec. 8., Szo, 03:41:02 CET

                      2007. december 8. szombat

Kol 3,12-17.

12 Öltsetek tehát magatokra - mint Isten választottai, szentek és
szeretettek - könyörületes szívet, jóságot, alázatot, szelídséget,
türelmet. 13 Viseljétek el egymást, és bocsássatok meg egymásnak, ha
valakinek panasza volna valaki ellen: ahogyan az Úr is megbocsátott
nektek, úgy tegyetek ti is. 14 Mindezek fölé pedig öltsétek fel a
szeretetet, mert az tökéletesen összefog mindent. 15 És a Krisztus
békessége uralkodjék a szívetekben, hiszen erre vagytok elhíva az egy
testben. És legyetek háládatosak. 16 A Krisztus beszéde lakjék bennetek
gazdagon úgy, hogy tanítsátok egymást teljes bölcsességgel, és intsétek
egymást zsoltárokkal, dícséretekkel, lelki énekekkel; hálaadással
énekeljetek szívetekben az Istennek. 17 Amit pedig szóltok vagy
cselekesztek, mind az Úr Jézus nevében tegyétek, hálát adva az Atya
Istennek őáltala.

                           JÓSZOMSZÉDOK?

Ha lehetséges, amennyire tőletek telik, éljetek minden emberrel
békességben. (Róm 12,18)

A múltkoriban egy sajnálatos összeszólalkozásom volt a szomszédommal;
kemény szavak és vádaskodások röpködtek felém. Miközben hallgattam,
azért fohászkodtam magamban Istenhez, adjon megfelelő szavakat a
számba. Nehezemre esik hívő ember módjára viselkedni, amikor
hazugságokat állítanak rólam. De a hívők arra hivattak, hogy
könyörületes szívet, jóságot, alázatot, szelídséget és türelmet
öltsenek magukra, viseljék el egymást és bocsássanak meg egymásnak. Ezt
kéri tőlünk Krisztus. Isten képére teremttettünk, nem a világhoz, hanem
Krisztushoz kell hasonlóvá válnunk. Hívő emberként örömöt és
boldogságot éppúgy megtapasztalunk, mint a csalódottság érzését, és a
bántást is el kell szenvednünk. Azonban mind a jó, mind a nehéz
helyzetekben Istentől várhatjuk az útmutatást.
Istent és a felebarátot szeretni - ez a két legnagyobb parancsolat.
Nézeteltérések és konfliktusok idején Isten adhat nekünk békességet és
megértést. Ő azt várja el, hogy bocsássunk meg felebarátunknak, és mi
is kérjünk bocsánatot. Ebben a helyzetemben azt kértem Istentől,
segítsen a szomszédomnak, engem pedig juttasson el az iránta való
nagyobb megértésre. Szeretnék bízni Isten válaszában és az ő
időzítésében.

Imádság: Istenünk, köszönjük a ma is érvényes megmentő kegyelmedet.
Segíts, hogy jobb szomszédok legyünk. Ámen.

Krisztus tükröződik szavaimon és tetteimen keresztül?
Donna Goman (Georgia, USA)

IMÁDKOZZUNK A VISZÁLYKODÓ SZOMSZÉDOKÉRT!