Csendes Percek december 6.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2007. Dec. 6., Cs, 03:41:02 CET

                     2007. december 6. csütörtök

Ef 4,29-32.

29 Semmiféle bomlasztó beszéd ne jöjjön ki a szátokon, hanem csak akkor
szóljatok, ha az jó a szükséges építésre, hogy áldást hozzon azokra,
akik hallják. 30 És ne szomorítsátok meg az Isten Szentlelkét, aki
által el vagytok pecsételve a megváltás napjára. 31 Minden keserűség,
indulat, harag, kiabálás és istenkáromlás legyen távol tőletek minden
gonoszsággal együtt. 32 Viszont legyetek egymáshoz jóságosak,
irgalmasak, bocsássatok meg egymásnak, ahogyan Isten is megbocsátott
nektek a Krisztusban.

                          INKÁBB DICSÉRNI

Aki aggódik szívében, az levertté lesz, a jó szó viszont felvidítja.
(Péld 12,25)

Gyorsan odalapoztam az újságban a sportoldalra, mert kíváncsi voltam,
mi történt a krikett meccsen. "Muralitharannak 10 kapura lövés sem
sikerült" hirdették nagybetűkkel a címlapon. Muralitharan volt a sztár
dobójátékos a Sri Lanka-i krikett csapatban. A cikkben - sokkal
lejjebb, és jóval kisebb betűkkel - arról is tudósítottak, hogy
Muralitharan azért jó néhány gólt dobott. Mélységes felháborodás
uralkodott el rajtam. Miért azt emelik ki a főcímben, ami nem sikerült
ennek a játékosnak? Miért nem dicséri meg az újságíró azért, amit a
csapatért tett?
Ekkor hirtelen eszembe jutott a tegnap este otthon történt dolog.
Hibásnak tartottam a férjemet, mert elfelejtett megvenni egyvalamit az
élelmiszerboltban. Haragom most rögtön alábbhagyott, amint rádöbbentem,
hogy meg sem köszöntem a férjemnek, hogy sok szatyor bolti holmit
hazacipelt. Mielőtt egy "Kérlek, ne haragudj!" és egy "Köszönöm" szóval
elintéztem volna ezt a hibámat a férjemmel, arra kértem Istent,
emlékeztessen mindig arra, hogy a szőrszálhasogatás, és a kritika
helyett inkább a másik megdicsérését válasszam.

Imádság: Urunk, segíts, hogy bátorító szavakat használjunk
embertársaink felé. Ámen.

Legyen mindig bátorító szavunk mások felé!
Tanya Ferdinandusz (Colombo, Srí Lanka)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT A HÁZASTÁRSAKÉRT, AKIK NEM BECSÜLIK EGYMÁST!