Csendes Percek december 5.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2007. Dec. 5., Sze, 03:41:01 CET

                       2007. december 5. szerda

Lk 15,1-6.

1 A vámszedők és a bűnösök mindnyájan igyekeztek Jézushoz, hogy
hallgassák őt. 2 A farizeusok és az írástudók pedig így zúgolódtak: "Ez
bűnösöket fogad magához, és együtt eszik velük." 3 Ő erre ezt a
példázatot mondta nekik: 4 "Ha valakinek közületek száz juha van, és
elveszít közülük egyet, vajon nem hagyja-e ott a kilencvenkilencet a
pusztában, és nem megy-e addig az elveszett után, amíg meg nem találja?
5 És ha megtalálta, felveszi a vállára örömében, 6 hazamegy, összehívja
barátait és szomszédait, majd így szól hozzájuk: Örüljetek velem, mert
megtaláltam az elveszett juhomat."

                           ELVESZETT BÁRÁNY

Mint pásztor, úgy legelteti nyáját, karjára gyűjti a bárányokat, ölébe
veszi őket, az anyajuhokat szelíden terelgeti. (Ézs 40,11)

A bárányok egyszerű teremtmények. Csak ételre, italra, és egy pásztorra
van szükségük. Pásztoruk zsenge fűhöz és élet-adó vízhez tereli őket. A
bárány a legkisebb változásra is érzékeny, könnyen eltéved,
megzavarodik, ezért a pásztor óvatosan békés és biztonságos helyre
vezeti.
Ha visszatekintek az életemre, sokszor éreztem magam elveszettnek.
Olyan volt, mintha nem lenne sem irány, sem védelem ebben az elveszett
bárányokkal teli világban. De amikor úgy tűnt, nehéz elviselni az
életet, akkor egy finom nyomásra, vagy egy szeretetteljes ösztönzésre
visszataláltam a jó útra. Csak hat éve tudtam meg, hogy édesanyám
minden nap imádkozott értem, és még most is ezt teszi. Amikor elmondta,
könny futott a szemembe. Az emlékek, amikor elveszettnek éreztem magam,
hirtelen visszajöttek. Rájöttem, hogy akkor maga az Úr Jézus Krisztus,
mint a példázatbeli pásztor, vitt vissza a vállán az útra. Ezért
köszönettel tartozom Istennek, és a mindig hűséges édesanyámnak.

Imádság: Drága Istenünk, segíts bíznunk jó Pásztorunk vezetésében, és
hallgatni hűséges szolgáidra, akiket az utunkba vezérelsz. Ámen.

Ha letérünk az útról, a jó Pásztor visszavezet a biztonságba.
Frank Bertrand (Virginia, USA)

IMÁDKOZZUNK AZ "ELVESZETT BÁRÁNYOKÉRT"!

Hirdetés:

2007. december 7-én, pénteken (14 órától 20 óráig) és 8-án, szombaton
(9 órától 16 óráig) Budapesten, a Lónyay utcai Református Gimnáziumban
(Kinizsi út 1-7. Lónyay-Kinizsi sarok) keresztyén könyvvásár lesz.
Mindenkit szeretettel várnak a szervezők.