Csendes Percek augusztus 22.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2007. Aug. 22., Sze, 03:41:03 CEST

                      2007. augusztus 22. szerda

1Móz 16,1-15.

1 Száraj, Abrám felesége nem szült neki. De volt Szárajnak egy
egyiptomi szolgálója, akinek Hágár volt a neve. 2 Száraj ezt mondta
Abrámnak: Íme, az ÚR nem engedett szülnöm, menj be a szolgálómhoz,
talán az ő révén lesz fiam. És hallgatott Abrám Száraj szavára. 3 Akkor
Száraj, Abrám felesége, fogta szolgálóját, az egyiptomi Hágárt, és
férjének, Abrámnak adta, hogy legyen az asszonya; tíz esztendővel
azután, hogy Abrám megtelepedett Kánaán földjén. 4 És ő bement
Hágárhoz, az pedig teherbe esett. Amikor látta, hogy terhes, úrnőjének
nem volt többé becsülete előtte. 5 Ezért Száraj ezt mondta Abrámnak:
Miattad ért engem sérelem! Magam adtam öledbe a szolgálómat, de látja,
hogy teherbe esett, és nincs előtte becsületem. Ítéljen ügyünkben az
ÚR! 6 Abrám így felelt Szárajnak: Hiszen kezedben van a szolgálód,
csinálj vele, amit jónak látsz! Ettől fogva olyan rosszul bánt vele
Száraj, hogy az elfutott tőle. 7 Az ÚR angyala rátalált egy forrásnál a
pusztában, annál a forrásnál, amely a Súrba vezető út mentén van, 8 és
ezt mondta: Hágár, Száraj szolgálója! Honnan jössz, és hová mégy? Ő így
felelt: Úrnőm elől, Száraj elől futok. 9 Azt mondta neki az ÚR angyala:
Térj vissza úrnődhöz, és alázkodj meg előtte! 10 Ezt is mondta neki az
ÚR angyala: Nagyon megsokasítom a te utódaidat, annyira, hogy meg sem
lehet őket számolni. 11 Majd ezt mondta neki az ÚR angyala: Ím, teherbe
estél, és fiút fogsz szülni. Nevezd Izmaelnek, mert hallott az ÚR
nyomorúságodról. 12 Szilaj ember lesz ez! Kezet emel mindenkire, de rá
is mindenki, kárt tesz testvéreinek, ahol csak tanyázik. 13 Azután így
nevezte az URat, aki szólt hozzá: Te vagy a látás Istene. Mert ezt
mondta: Én is láthattam itt, aki engem látott. 14 Ezért nevezik azt a
kutat Lahajrói-kútnak. Ott van most is Kádés és Bered között. 15 Ezután
fiút szült Hágár Abrámnak. Abrám Izmaelnek nevezte a fiát, akit Hágár
szült.

                            TISZTA LÁTÁS

Aki a fület alkotta, az ne hallana? Aki a szemet formálta, az ne látna?
(Zsolt 94,9)

A szédítő magasságban, kiterjesztett szárnyakkal körözött a sas, majd
hirtelen zuhanni kezdett a föld felé. Hallottam a tompa becsapódást, és
láttam, amint a madár ismét a magasba szárnyal, karmai között az
ebédjével. A sasok zsákmányukat már egész nagy távolságból észreveszik.
Isten teremtette olyan bonyolult szerkezetűvé a szemüket, ezáltal az
egész természetben a legélesebb látással ajándékozta meg őket.
Amikor nehézségeken megyünk keresztül, úgy tűnhet, mintha Isten nem
látná, mi történik velünk. De vigasztaljon az a tény, hogy aki a szemet
alkotta, körülményeinket is látja.
Hágár is átélte ezt, amikor Sára rossz bánásmódja miatt szenvedett.
Elmenekült a pusztába, hogy nyugalmat találjon. Kétségbeesett
helyzetében Isten szólt hozzá, és egy fiú ígéretével vigasztalta meg.
Hágár így kiáltott fel: "Te vagy a látás Istene!" (1Móz 16,13) Ezután
képes volt szembenézni a körülményekkel. És Isten beváltotta ígéretét,
Izmael megszületett. Hágárhoz hasonlóan megpróbáltatásaink között mi is
bízhatunk Isten ígéreteiben. Tudhatjuk, hogy ő lát minket, és
megvigasztal, amikor a "pusztaságban" vagyunk.

Imádság: Köszönjük, Istenünk, hogy látsz minket, és látod
körülményeinket is. Hisszük, hogy minden szükségünket betöltöd. Ámen.

Isten életem minden történését látja.
Lisa Traughber (Wisconsin, USA)

IMÁDKOZZUNK AZ ÜLDÖZÖTTEKÉRT!