Csendes Percek augusztus 15.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2007. Aug. 15., Sze, 03:41:02 CEST

                      2007. augusztus 15. szerda

Zsolt 103,1-5.

1 Dávidé. Áldjad, lelkem, az URat, és egész bensőm az ő szent nevét!
2 Áldjad, lelkem, az URat, és ne feledd el, mennyi jót tett veled!
3 Ő megbocsátja minden bűnödet, meggyógyítja minden betegségedet,
4 megváltja életedet a sírtól, szeretettel és irgalommal koronáz meg.
5 Betölti javaival életedet, megújul ifjúságod, mint a sasé.

                           ÉLŐ REMÉNYSÉG

Áldjad lelkem, az Urat, és ne feledd el, mennyi jót tett veled! (Zsolt
103,2)

Unokáim gyakran kérik, hogy meséljek történeteket a régi időkről,
amikor annyi idős voltam, mint ők most. Szívesen teszem, ők pedig
nagyon szeretik hallgatni. Fontos a múltunkról beszélni. Mivel a
második világháború alatt éltem, s mivel mindössze kilenc éves voltam,
mikor apám meghalt, a gyermekkorom nem volt könnyű.
Néhány hónapja a Csendes Percekben az emlékek megterhelő voltáról
olvastam. Bukások és fájdalmas események emlékei egész életünkre szóló
keserves terhekké válhatnak. De az is igaz, hogy az emlékek csodálatos
ajándékok lehetnek, ha jól kezeljük őket. A jó emberek és a jó
megtapasztalások emléke áldott.
Vannak emberek, akik állandóan a múltat emlegetik, amikor minden jobb
volt, olyannyira, hogy elfelejtenek a jelenben élni. A zsoltáríró azt
mondja: "Ne feledd el, mennyi jót tett veled!" Arra emlékezni, merre
jártunk és mit tettünk, jó dolog. De még jobb arra nézni, mennyi
mindennel áld meg Urunk naponta. Így élő reménységünk lehet a ma és a
holnap felől.

Imádság: Múltunk, jelenünk és jövőnk Ura, taníts hátunk mögé vetni a
múlt rossz emlékeit, örülni a jelen áldásainak, és reménységgel nézni a
holnap elé. Ámen.

Ne engedd, hogy a rossz emlékek beárnyékolják a jókat.
Laila Geitz (Akershus, Norvégia)

IMÁDKOZZUNK A MÚLTJUKKAL MEGTERHELT EMBEREKÉRT!