Csendes Percek augusztus 13.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2007. Aug. 13., H, 03:41:02 CEST

                      2007. augusztus 13. hétfő

Ez 34,11-16.30-31.

11 Mert így szól az én Uram, az ÚR: Majd én magam keresem meg juhaimat,
és én viselem gondjukat. 12 Ahogyan a pásztor gondját viseli a nyájnak,
amikor ott áll juhai között, amelyek szét voltak szóródva, úgy viselem
gondját juhaimnak. Kiszabadítom őket mindenünnen, ahová csak
szétszóródtak egy felhős, borús napon. 13 Kivezetem őket a népek közül,
és összegyűjtöm az országokból, azután beviszem őket a saját földjükre.
Legeltetni fogom őket Izráel hegyein, a völgyekben és az ország minden
lakóhelyén. 14 Jó legelőn legeltetem majd őket, és Izráel magas hegyein
fognak tanyázni. Jó tanyájuk lesz, ott heverésznek, és kövér legelőn
legelésznek Izráel hegyein. 15 Én legeltetem juhaimat, és én keresek
nekik pihenőhelyet - így szól az én Uram, az ÚR. 16 Az elveszettet
megkeresem, az eltévedtet visszaterelem, a sérültet bekötözöm, a
gyengét erősítem, a kövérre és az erősre vigyázok; úgy legeltetem őket,
ahogy kell.
30 Akkor megtudják, hogy én, az ÚR, az ő Istenük, velük vagyok, és hogy
ők, Izráel háza, az én népem - így szól az én Uram, az ÚR. 31 Mert ti
az én juhaim, az én legelőm nyája vagytok. Emberek vagytok, én pedig
Istenetek! - így szól az én Uram, az ÚR.

                              VÁLASZÚT

Mert az Emberfia azért jött, hogy megkeresse és megtartsa az
elveszettet. (Lk 19,10)

Egy ötven év körüli ismerősömmel beszélgettem a napokban, akit két éve
hagyott el a felesége, és azóta képtelen normális mederbe terelni az
életét. Gyermekeik már kirepültek a családi fészekből, így egyedül éli
a mindennapok keserűségeit. Szavai töltve voltak az életuntság, a
depresszió, a reménytelenség mérgező piruláival. Mint elmondta,
bánatának az alkohol ad néhanap egy kevés rózsaszín árnyalatot,
ugyanakkor előhozza tudatalattijából az öngyilkosság gondolatát.
Megdöbbentem mondatain, és mivel mindig tartok magamnál evangelizációs
iratokat, a beszélgetésünk végén a kezébe nyomtam egy tucatnyit.
Zavartan nézett, majd szemlesütve közölte, hogy bár meg van
keresztelve, de sosem gyakorolta a vallását és a hitében is
bizonytalan. De megígérte, hogy szakít időt az elmélyülésre, mivel
látta, hogy segíteni szeretnék neki.
Tegnap a városi forgalomban álltam a kocsimmal egy piros lámpánál és
egy mosolyogva felém integető, vidám férfira lettem figyelmes, aki a
fent említett ismerősöm volt. A lámpa zöldre váltott, sodort a forgalom
és a neves tudós, Teilhard írása merült fel bennem korábbi olvasmányaim
mélyéről: "Az emberiség számára közeledik az a nap, amikor választania
kell az istenimádás és az öngyilkosság között."

Imádság: Urunk, szeretnénk látni és megtapasztalni a te jóságos
munkádat bennünk és körülöttünk. Ámen.

Válaszútnál keressük az Isten útját!
Paudits Zoltán (Sükösd, Magyarország)

IMÁDKOZZUNK A DEPRESSZIÓBAN SZENVEDŐKÉRT!