Csendes Percek augusztus 1.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2007. Aug. 1., Sze, 03:41:02 CEST

                      2007. augusztus 1. szerda

Zsolt 25,4-12.

4 Utaidat, URam, ismertesd meg velem, ösvényeidre taníts meg engem!
5 Vezess hűségesen, és taníts engem, mert te vagy szabadító Istenem,
mindig benned reménykedem.
6 Gondolj, URam, irgalmadra és kegyelmedre, melyek öröktől fogva
vannak.
7 Ifjúkorom vétkeire és bűneimre ne emlékezz! Kegyelmesen gondolj rám,
mert te jóságos vagy, URam!
8 Jó és igaz az ÚR, ezért megmutatja a vétkeseknek a jó utat.
9 Az alázatosakat igazságosan vezeti, és az ő útjára tanítja az
alázatosakat.
10 Az ÚR minden ösvénye szeretet és hűség azoknak, akik megtartják
szövetségét és intelmeit.
11 A te nevedért, ó URam, bocsásd meg bűneimet, mert sok van!
12 Azt az embert, aki féli az URat, oktatja ő, hogy melyik utat
válassza.

                           CSENDES HARAG

Mert az ember haragja nem szolgálja az Isten igazságát. (Jak 1,20)

Soha nem tartottam magam haragvó embernek. Csendes, visszafogott
természetem mindig győzedelmeskedett, amíg nem szereztem tudomást arról
a tragikus hírről, hogy az egyik unokatestvéremet halálos golyó érte.
Bár korban közel álltunk egymáshoz, az ő élete részleteiben egészen
másként alakult, mint az enyém. Nem is haragudtam igazán másra, egyedül
csakis az unokatestvéremre. Hogyan is kerülhetett ilyen veszélyes
helyzetbe? Miért hozott olyan döntéseket, amelyek zűrzavaros életet és
végül halált jelentettek a számára?
A bennem felgyülemlő harag nem volt látható mások számára; magamban
tartottam, de úgy éreztem, hogy bármikor kirobbanhat belőlem. Egyedül
csakis kitartó imádság és igeolvasás által voltam képes átengedni
érzelmeimet Istennek. Idővel haragom helyét unokatestvéremmel
kapcsolatos szép emlékek foglalták el, a csodálatos műalkotásai, és
táncszeretete.
Azóta többször eszembe jutott, hogy bölcstelen döntéseim miatt hányszor
haragudhatott volna Isten rám. Hányszor tartotta vissza haragját
engedetlenségem miatt? Isten imára hív minket, hogy mindennapi
döntéseinkhez irányítását és vezetését kérjük. Nincs jobb választás,
mint ha az Isten útját követjük.

Imádság: Istenünk, segíts olyan döntéseket hoznunk, amelyek dicsőséget
és tisztességet szereznek nevednek. Ámen.

Ha elkérjük, Isten megmutatja az utat.
Benita A. Lyons (Maryland, USA)

IMÁDKOZZUNK A GYÁSZOLÓKÉRT!