Csendes Percek április 30.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2007. Ápr. 30., H, 03:41:01 CEST

                       2007. április 30. hétfő

1Móz 33,1-11.

1 Amikor Jákób föltekintett, látta, hogy már jön is Ézsau, és négyszáz
ember van vele. Ekkor szétosztotta a gyermekeket Lea, Ráhel és a két
szolgáló mellé. 2 Előreállította a szolgálókat és gyermekeiket, mögéjük
Leát és gyermekeit, ezek mögé Ráhelt és Józsefet. 3 Ő maga előttük
ment, és hétszer borult le a földre, amíg a bátyjához ért. 4 Ézsau
eléje futott, megölelte, nyakába borult, megcsókolta, és sírtak. 5
Amikor föltekintett, és meglátta az asszonyokat és gyermekeket, azt
kérdezte: Kik ezek? Ő így felelt: A gyermekek, akiket Isten kegyelme
adott szolgádnak. 6 Majd odaléptek a szolgálók gyermekeikkel együtt, és
leborultak. 7 Odalépett Lea is gyermekeivel együtt, és leborultak.
Végül odalépett József és Ráhel is, és ők is leborultak. 8 Akkor ezt
mondta Ézsau: Mire való ez az egész tábor, amellyel találkoztam? Ő ezt
felelte: Arra, hogy elnyerjem uram jóindulatát. 9 Ézsau ezt mondta: Van
nekem bőven, öcsém, legyen a tied, ami a tied! 10 De Jákób ezt mondta:
Ne úgy, hanem ha elnyertem jóindulatodat, fogadd el tőlem ezt az
ajándékot! Mert amikor megláttam arcodat, mintha Isten arcát láttam
volna, olyan kegyes voltál hozzám. 11 Fogadd el ajándékomat, amelyet
áldásommal vittek neked, hiszen Isten kegyelmes volt hozzám, és van
mindenem. És addig unszolta őt, amíg el nem fogadta.

                             ISTEN ARCA

Mert amikor megláttam arcodat, mintha Isten arcát láttam volna, olyan
kegyes voltál hozzám. (1Móz 33,10)

Jákóbnak az Ézsauhoz intézett fenti szavai mély megindultságot fejeznek
ki, válaszul a nem várt megbocsátásra. A testvérek sok éven át nem
látták egymást, mert Jákób apjukat megtévesztve elvette Ézsau áldását
és elsőszülötti jogát. Most Jákób hazatért családjával, nyájakkal és
csordákkal. "Nagy félelem és szorongás fogta el", Ézsau bosszújától
tartva (1Móz 32,7-8). Amikor Ézsau meglepte őt meleg üdvözlésével,
mindketten könnyeztek.
Milyen gyakran elszalasztjuk a lehetőséget, hogy "Isten arca" legyünk a
családunk, barátaink, munkatársaink vagy akár idegenek számára.
Milyen az "Isten arca?" Amikor a körülmények "nem"-et mondatnának
velünk, Isten arca "igen"-t mond. Amikor az emberek ítélkezést
várnának, Isten arca ezt mondja: "Bűneid megbocsáttattak." Ha valaki
barátot keres, Isten arca így szól: "Szeretettel fogadlak!" Az emberek
Isten csodás kegyelmét keresik. Amikor a kiszolgálás lassú az üzletben,
vagy a gyermekek túl elevenek, és valaki föltart bennünket a
forgalomban, Isten kegyelme által megmutathatjuk másoknak Isten arcát.

Imádság: Drága Istenünk, hadd lássák mások bennünk a te
rendíthetetlenül szerető és megbocsátó arcodat. Ámen.

Arcunk Isten arcává válhat az irgalmat kereső világban.
Helen Edwards (Florida, USA)

IMÁDKOZZUNK A MEGBOCSÁTANI VÁGYÓ TESTVÉREKÉRT!