Csendes Percek április 29.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2007. Ápr. 29., V, 03:41:01 CEST

                      2007. április 29. vasárnap

1Kor 13,1-13.

1 Ha emberek vagy angyalok nyelvén szólok is, szeretet pedig nincs
bennem, olyanná lettem, mint a zengő érc vagy pengő cimbalom. 2 És ha
prófétálni is tudok, ha minden titkot ismerek is, és minden
bölcsességnek birtokában vagyok, és ha teljes hitem van is, úgyhogy
hegyeket mozdíthatok el, szeretet pedig nincs bennem: semmi vagyok. 3
És ha szétosztom az egész vagyonomat, és testem tűzhalálra szánom,
szeretet pedig nincs bennem: semmi hasznom abból. 4 A szeretet
türelmes, jóságos; a szeretet nem irigykedik, a szeretet nem kérkedik,
nem fuvalkodik fel. 5 Nem viselkedik bántóan, nem keresi a maga
hasznát, nem gerjed haragra, nem rója fel a rosszat. 6 Nem örül a
hamisságnak, de együtt örül az igazsággal. 7 Mindent elfedez, mindent
hisz, mindent remél, mindent eltűr. 8 A szeretet soha el nem múlik. De
legyen bár prófétálás: el fog töröltetni; legyen nyelveken való szólás:
meg fog szűnni; legyen ismeret: el fog töröltetni. 9 Mert töredékes az
ismeretünk és töredékes a prófétálásunk. 10 Amikor pedig eljön a
tökéletes, eltöröltetik a töredékes. 11 Amikor gyermek voltam, úgy
szóltam, mint gyermek, úgy éreztem, mint gyermek, úgy gondolkoztam,
mint gyermek; amikor pedig férfivá lettem, elhagytam a gyermeki
dolgokat. 12 Mert most tükör által homályosan látunk, akkor pedig
színről színre; most töredékes az ismeretem, akkor pedig úgy fogok
ismerni, ahogyan engem is megismert az Isten. 13 Most azért megmarad a
hit, a remény, a szeretet, e három; ezek közül pedig a legnagyobb a
szeretet.

                         KRISZTUS SZERETTEI

Itt már nincs többé görög és zsidó, körülmetéltség és
körülmetéletlenség, barbár és szkíta, szolga és szabad, hanem minden és
mindenekben Krisztus. (Kol 3,11)

Időnként látunk humoros listákat arról, hogy mennyire másként közelít
az élet dolgaihoz egy nő és egy férfi. Miközben néha kuncogunk ezeken,
arra is rájövünk, hogy a közhelyek, mint "a nők szeretik az ékszert"
vagy "a férfiak kedvelik a szerszámokat" azt a tévhitet táplálják, hogy
megismerhetjük az egyént, pusztán a csoportra jellemző egyetlen
tulajdonság alapján. Az igazság morzsái az ilyen véleményekben arra
csábítanak, hogy elvárjunk bizonyos viselkedéseket - hogyan kellene
házastársunknak vagy barátainknak cselekedni.
De Jézus szembeszállt a címkézésre való emberi hajlandósággal. Nem volt
hajlandó az embereket "bűnös"-nek vagy "tisztátalan"-nak nevezni,
eltérve a társadalom által rájuk sütött bélyegtől. Habár Máté talán
békében élt magával adószedőként is, Jézus tanítványnak látta őt. Ha az
egyszerűbb utat választva feltételezzük, hogy tudjuk, mit várhatunk
valakitől, ezzel azt is hagyjuk, hogy a világ besoroljon és
behatároljon bennünket. Így megelégszünk azzal, hogy Isten szeretteinek
értékéről az igazinál szegényesebb képet kapunk. "Tükör által
homályosan" látva (1Kor 13,12) elmulasztunk Isten szerető szemével
nézni.

Imádság: Drága Urunk, segíts szeretettel cselekedni, és te utadon
magabiztosan járni. Ámen.

Más lenne az élet, ha abbahagynánk mások címkézését.
William R. Kirklin (Indiana, USA)

IMÁDKOZZUNK, HOGY KRISZTUST LÁSSUK MINDENKIBEN!