Csendes Percek április 20.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2007. Ápr. 20., P, 03:41:02 CEST

                       2007. április 20. péntek

Jn 14,15-27.

Jézus mondja: 15 "Ha szerettek engem, megtartjátok az én
parancsolataimat, 16 én pedig kérni fogom az Atyát, és másik Pártfogót
ad nektek, hogy veletek legyen mindörökké: 17 az igazság Lelkét, akit a
világ nem kaphat meg, mert nem látja őt, nem is ismeri; ti azonban
ismeritek őt, mert nálatok lakik, sőt bennetek lesz." 18 "Nem hagylak
titeket árván, eljövök hozzátok. 19 Még egy kis idő, és a világ többé
nem lát engem, de ti megláttok, mert én élek, és ti is élni fogtok. 20
Azon a napon megtudjátok, hogy én az Atyámban vagyok, ti énbennem, én
pedig tibennetek. 21 Aki befogadja parancsolataimat, és megtartja
azokat, az szeret engem, aki pedig szeret engem, azt szeretni fogja az
én Atyám; én is szeretni fogom őt, és kijelentem neki magamat." 22 Így
szólt hozzá Júdás, de nem az Iskáriótes: "Uram, miért van az, hogy
nekünk akarod kijelenti magadat, és nem a világnak?" 23 Jézus így
válaszolt: "Ha valaki szeret engem, az megtartja az én igémet; azt
pedig az én Atyám is szeretni fogja, és elmegyünk hozzá, és szállást
készítünk magunknak nála. 24 Aki nem szeret engem, nem tartja meg az én
igémet. Az az ige pedig, amelyet hallotok, nem az enyém, hanem az
Atyáé, aki elküldött engem." 25 "Elmondom ezeket nektek, amíg veletek
vagyok. 26 A Pártfogó pedig, a Szentlélek, akit az én nevemben küld az
Atya, ő tanít majd meg titeket mindenre, és eszetekbe juttat mindent,
amit én mondtam nektek. 27 Békességet hagyok nektek: az én békességemet
adom nektek; de nem úgy adom nektek, ahogyan a világ adja. Ne
nyugtalankodjék a ti szívetek, ne is csüggedjen.

                           BÉKE A KÁOSZBAN

Így fogják nevezni: Csodálatos Tanácsos, Erős Isten, Örökkévaló Atya,
Békesség Fejedelme. (Ézs 9,5)

A shalom héber szó, azt jelenti: béke. Az izraeli emberek ezzel a
szóval szokták egymást köszönteni. Az izraeli álomutazásom első napján,
amikor meghallottam ezt a szót, nagyon furcsán és idegenül hangzott. Én
magam először csak óvatosan használtam, mintha nem lenne jogom mondani,
de ahogy teltek a napok, olyan természetessé vált, mintha
világéletemben ezt használtam volna. Rájöttem, hogy annak ellenére,
hogy a fizikai béke igen ritka az izraeli emberek életében, a békesség
reménysége a szívükben és ajkukon nem szűnik meg létezni.
Az otthoni problémáimra gondoltam. Majd eszembe jutott az ígéret, amit
Jézus tett az elfogatása éjszakáján a tanítványainak és egyben nekem
is: "Békességet hagyok nektek!" Lehetséges, hogy a zűrzavaros
élethelyzetemben szívemben békét érezzek? Ez által az újra és újra
ismételt üdvözlet által emlékeztetett Isten, hogy a békességet nem az
határozza meg, ami körülöttem, hanem az, ami bennem történik.

Imádság: Drága Uram, kérlek, segíts tárt szívvel fogadni békességedet,
hogy ne maradjon hely szívemben az aggodalomnak. Ámen.

Isten békéje élhet bennünk akkor is, ha káosz vesz körül.
Carla Killough McClafferty (Arkansas, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK BELSŐ BÉKÉRE VÁGYNAK!