Csendes Percek április 17.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2007. Ápr. 17., K, 03:41:02 CEST

                        2007. április 17. kedd

Jn 15,1-11.

Jézus mondja: 1 "Én vagyok az igazi szőlőtő, és az én Atyám a
szőlősgazda. 2 Azt a szőlővesszőt, amely nem terem gyümölcsöt énbennem,
lemetszi; és amely gyümölcsöt terem, azt megtisztítja, hogy még több
gyümölcsöt teremjen. 3 Ti már tiszták vagytok az ige által, amelyet
szóltam nektek. 4 Maradjatok énbennem, és én tibennetek. Ahogyan a
szőlővessző nem teremhet gyümölcsöt magától, ha nem marad a szőlőtőn,
úgy ti sem, ha nem maradtok énbennem. 5 Én vagyok a szőlőtő, ti a
szőlővesszők: aki énbennem marad, és én őbenne, az terem sok
gyümölcsöt, mert nélkülem semmit sem tudtok cselekedni. 6 Ha valaki nem
marad énbennem, kivetik, mint a lemetszett vesszőt, és megszárad,
összegyűjtik valamennyit, tűzre vetik és elégetik. 7 Ha megmaradtok
énbennem, és beszédeim megmaradnak tibennetek, akkor bármit akartok,
kérjétek, és megadatik nektek. 8 Az lesz az én Atyám dicsősége, hogy
sok gyümölcsöt teremtek, és akkor a tanítványaim lesztek."
9 "Ahogyan engem szeretett az Atya, úgy szeretlek én is titeket:
maradjatok meg az én szeretetemben. 10 Ha parancsolataimat
megtartjátok, megmaradtok a szeretetemben, ahogyan én mindig
megtartottam az én Atyám parancsolatait, és megmaradok az ő
szeretetében. 11 Ezeket azért mondom nektek, hogy az én örömöm legyen
bennetek, és örömötök teljessé legyen."

                            NEM MAGUNKTÓL

Olyan lesz, mint a folyóvíz mellé ültetett fa, amely idejében megtermi
gyümölcsét, és nem hervad el a lombja. Minden sikerül, amit tesz.
(Zsolt 1,3)

Azon a reggelen a friss, késő tavaszi idő ígéretesnek mutatkozott a
hegyi túrázáshoz. Az Alpok lélegzetelállító látványa tárult elénk,
amikor nekivágtunk nyolcórás túránknak.
Az indulás után nem sokkal kificamítottam a bokámat, ezért nem tudtam
tovább menni a többiekkel. Elhatároztam, hogy megvárom őket, s majd ha
visszajönnek, gondoskodnak rólam. Órákig maradtam ott egyedül.
Ez a kényszerpihenő lehetőséget adott, hogy alaposan körülnézzek. Nem
messze tőlem volt egy lenyűgöző, terebélyes fa, amelynek hatalmas
gyökere és vastag törzse a Zsolt 1,3-ra emlékeztetett, amelyben az áll,
hogy azok, akik Isten útján járnak, olyanok, "mint a folyóvíz mellé
ültetett fa".
A fához hasonlóan nekünk is táplálékra van szükségünk. Ha életünk az
Isten igéjébe gyökeredzik, megerősödünk, és szabadon növekedhetünk,
akkor menedéket nyújthatunk mások számára és megteremjük a hit
gyümölcseit. De semmi sem történhet Isten segítsége nélkül.

Imádság: Istenünk, életnek Ura, erőnk és reménységünk, dicsérünk téged
tiszta igédért, ami táplál és megerősít minket. Ámen.

Ahogy a víz a fát, úgy táplál Istenünk minket igaz igéjével.
Giunio Censi (Lombardia, Olaszország)

IMÁDKOZZUNK MINDAZOKÉRT, AKIKNEK NINCS MÉLY HITE!
_____________________________

Könyvajánlat:

Ole Hallesby: Személyiségtípusok
112 oldal, bolti ára: 990 Ft., internetes ár: 842,- Ft

Temperamentuma sajátos bélyeget süt az emberre, amely a
bölcsõtõl a sírig elkíséri. Ám nem mindegy, hogy teherként
cipeljük-e, vagy ajándéknak és kiaknázandó lehetõségnek tartjuk.
Ha élünk lelki alkatunk elõnyeivel, ugyanakkor tudatosan
fegyelmezzük és kordában tartjuk, gazdagítani fogja életünket. Hallesby
könyve önismeretre és egymás mélyebb ismeretére nevel.
Az évek óta toplistán szereplõ könyvünket most új borítóval,
átdolgozott kiadásban ajánljuk, változatlan áron.

Harmat Kiadó
1114, Budapest, Bukarest u. 3.
Tel/Fax: (36-1) 466-9896
harmat at harmat.hu