Csendes Percek április 16.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2007. Ápr. 16., H, 03:41:02 CEST

                       2007. április 16. hétfő

Ef 4,25-32.

25 Ezért tehát vessétek le a hazugságot, és mondjatok igazat, mindenki
a felebarátjának, mivelhogy tagjai vagyunk egymásnak. 26 "Ha
haragusztok is, ne vétkezzetek": a nap ne menjen le a ti haragotokkal,
27 helyet se adjatok az ördögnek. 28 Aki lopni szokott, többé ne
lopjon, hanem inkább dolgozzék, és saját keze munkájával szerezze meg a
javakat, hogy legyen mit adnia a szűkölködőknek. 29 Semmiféle bomlasztó
beszéd ne jöjjön ki a szátokon, hanem csak akkor szóljatok, ha az jó a
szükséges építésre, hogy áldást hozzon azokra, akik hallják. 30 És ne
szomorítsátok meg az Isten Szentlelkét, aki által el vagytok pecsételve
a megváltás napjára. 31 Minden keserűség, indulat, harag, kiabálás és
istenkáromlás legyen távol tőletek minden gonoszsággal együtt. 32
Viszont legyetek egymáshoz jóságosak, irgalmasak, bocsássatok meg
egymásnak, ahogyan Isten is megbocsátott nektek a Krisztusban.

                              JÓVÁTÉTEL

"Legyetek egymáshoz jóságosak, irgalmasak, bocsássatok meg egymásnak,
ahogyan Isten is megbocsátott nektek a Krisztusban." (Ef 4,32)

Évekkel ezelőtt kegyvesztetté váltam a főnököm előtt. Az egyik nap még
kedves és barátságos volt, azután hirtelen rideggé és távolságtartóvá
vált. Bár azt gondolom, végül túltette magát a dolgon, jómagam soha nem
tudtam meg, mi miatt neheztelt meg rám. Mindezek ellenére bocsánatot
kértem a számomra ismeretlen bűnömért, de mivel ő azt mondta, semmi
probléma nincs, soha nem éreztem azt, hogy megbocsátott.
Nagyon sok tönkrement kapcsolat oka a megoldatlan harag. Amikor
megbántanak, leginkább az segít, ha odamegyünk a másikhoz, és mindent
megbeszélünk vele. Ilyenkor mondhatjuk azt, hogy: "mérges voltam,
amikor azt tetted", vagy "szomorú voltam, mikor azt mondtad, hogy...".
Mindezzel esélyt adunk a másik embernek arra, hogy beszéljen az
érzelmeiről, bocsánatot kérjen, vagy jóvátegye a történteket.
A megbocsátás Isten egyik legnagyobb ajándéka. Lelkileg sokat
fejlődhetünk, ha megtanuljuk, hogyan beszéljünk az érzéseinkről
másoknak, és hogyan bocsássunk meg. Mekkora áldás azt hallani vagy
mondani: "Sajnálom!" vagy "Kérlek, bocsáss meg!"

Imádság: Atyánk, taníts minket, hogy beismerjük érzéseinket és tudjunk
megbocsátani. Ámen.

A haragtartás a haragtartót sebzi meg!
Dolores E. Stohler (Colorado, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK HARAGOS VISZONYBAN VANNAK MUNKATÁRSAIKKAL!
_____________________________

Könyvajánlat:

Pulay Gyula: Az otthon is szeretett vezető
144 oldal,  bolti ára: 1500 Ft., internetes ár: 1275,- Ft.

Gyakorlati tanácsadó könyv arról, hogy miként válhat a házasság
összetartó erejévé az, ha az egyik fél a mukahelyén vezetői megbízást
kap. Az első részben a szerző elemzi a főnökké válás külső és belső
összetevőit – a megfelelő imázs kialakításától kezdve a helyes
főnöki magatartás elsajátításáig; majd a könyv második felében a
párkapcsolat alakításával foglalkozik. Alaptétele, hogy a
házastársaknak kölcsönösen meg kell erősíteniük egymást alkalmasság,
elfogadottság és értékesség tekintetében. Számos példán is bemutatja,
hogyan oldhatja meg férj és feleség ezt a mindennapi feladatot
tettekben, szavakban, időbeosztásban, gesztusokban.
A szerző nagycsaládos édesapa, három kormányzati cikluson keresztül
dolgozott közigazgatási államtitkárként. Korábban megjelent könyve: A
Szeretett vezető hamarosan újból kiadásra kerül új borítóval. A
Keresztény Vezetők és Üzletemberek Társaságával (KEVE Társaság) közös
kiadás.

Harmat Kiadó
1114, Budapest, Bukarest u. 3.
Tel/Fax: (36-1) 466-9896