Csendes Percek április 15.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2007. Ápr. 15., V, 03:41:01 CEST

                      2007. április 15. vasárnap

Kol 3,1-14.

1 Ha tehát feltámadtatok a Krisztussal, azokat keressétek, amik odafent
vannak, ahol a Krisztus van, aki az Isten jobbján ül. 2 Az
odafennvalókkal törődjetek, ne a földiekkel. 3 Mert meghaltatok, és a
ti életetek el van rejtve a Krisztussal együtt az Istenben. 4 Mikor
Krisztus, a mi életünk megjelenik, akkor vele együtt ti is megjelentek
dicsőségben.
5 Öljétek meg tehát tagjaitokban azt, ami csak erre a földre irányul: a
paráznaságot, a tisztátalanságot, a szenvedélyt, a gonosz kívánságot és
a kapzsiságot, ami bálványimádás, 6 mert ezek miatt haragszik Isten. 7
Ti is ezeket tettétek egykor, amikor ezekben éltetek; 8 most azonban
vessétek el magatoktól mindezt: a haragot, az indulatot, a gonoszságot,
az istenkáromlást, és szátokból a gyalázatos beszédet. 9 Ne hazudjatok
egymásnak, mert levetkőztétek a régi embert cselekedeteivel együtt, 10
és felöltöztétek az új embert, aki Teremtőjének képmására állandóan
megújul, hogy egyre jobban megismerje őt. 11 Itt már nincs többé görög
és zsidó, körülmetéltség és körülmetéletlenség, barbár és szkíta,
szolga és szabad, hanem minden és mindenekben Krisztus. 12 Öltsetek
tehát magatokra - mint Isten választottai, szentek és szeretettek -
könyörületes szívet, jóságot, alázatot, szelídséget, türelmet. 13
Viseljétek el egymást, és bocsássatok meg egymásnak, ha valakinek
panasza volna valaki ellen: ahogyan az Úr is megbocsátott nektek, úgy
tegyetek ti is. 14 Mindezek fölé pedig öltsétek fel a szeretetet, mert
az tökéletesen összefog mindent.

                            ÉLETFELFOGÁS

Legyetek készen számot adni mindenkinek, aki számon kéri tőletek a
bennetek élő reménységet. Ezt pedig szelíden és tisztelettudóan, jó
lelkiismerettel tegyétek. (1Pét 3,15)

Az USA-ban élő bátyám, Dave, éppen lefelé jött az emeletről, miközben
én a napi reggeli csendességem tartottam. Később azt mondta, hogy az
áhítatom csupán időpocsékolás. Sokkal jobb, ha pozitív vagy az élet
minden területén - jegyezte meg. Beszélgetésünk végén a testvérem
feltette a kérdést, hogy miért látjuk olyan különbözően a világot. Erre
én azt feleltem, hogy "én mindennek a jó oldalát nézem". Dave válasza,
hogy ő is.
Azon az éjjelen azért imádkoztam, hogy válaszolni tudjak a testvérem
kérdésére. Hogyan mutathatnám meg neki, mit jelent Istennel járni.
Isten meglepő módon válaszolt imámra. Másnap Dave önelégült mosollyal
kérdezte meg: "Megtartottad már a napi csendességedet? Na és mit
mondott az Isten?"
Mosolyogva mondtam, "Isten azt üzeni, hogy nézz át a napszemüvegemen".
Miután Dave abbahagyta a nevetést, felvette a napszemüveget. "Mit
látsz?" - kérdeztem tőle. "Ez a mai egy komor, felhős nap, de a
napszemüveg színes üvege melegséget ad neki. Úgy tűnik, hogy elűzi a
szürkeséget."
"Istent ismerni, ugyanezt jelenti" - mondtam neki. "Szívem melegsége
Isten jelenlétéből fakad." Istent megismerve a világot másnak látjuk,
és megváltozik az életfelfogásunk is.

Imádság: Istenem, te formáld a világról és az életünk történéseiről
alkotott látásunkat. Ámen.

Az istenismeret megváltoztatja a világról alkotott véleményünket.
Brian Gaunt (Kelet-Yorkshire, Anglia)

IMÁDKOZZUNK A CSALÁDJUKBAN BIZONYSÁGOT TEVŐKÉRT!