Csendes Percek április 10.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2007. Ápr. 10., K, 03:41:02 CEST

                        2007. április 10. kedd

Lk 10,38-42.

38 Amikor továbbhaladtak, Jézus betért egy faluba, ahol egy Márta nevű
asszony a házába fogadta. 39 Volt ennek egy Mária nevű testvére, aki
leült az Úr lábához, és hallgatta beszédét. 40 Márta pedig teljesen
lefoglalta magát a sokféle szolgálattal. Ezért előállt Márta, és így
szólt: "Uram, nem törődsz azzal, hogy a testvérem magamra hagyott a
szolgálatban? Mondd hát neki, hogy segítsen!" 41 Az Úr azonban így
felelt neki: "Márta, Márta, sok mindenért aggódsz és nyugtalankodsz, 42
pedig kevésre van szükség, valójában csak egyre. Mária a jó részt
választotta, amelyet nem vehetnek el tőle."

                            LELKI ALVÁS

Az Úr azonban így felelt neki: Márta, Márta, sok mindenért aggódsz és
nyugtalankodsz, pedig kevésre van szükség, valójában csak egyre. Mária
a jó részt választotta, amelyet nem vehetnek el tőle. (Lk 10,41-42)

2005 áprilisában földrengés rázta meg az otthonomat, miközben aludtam.
Féltem, mert rádöbbentem arra, hogy Isten már nem az első helyen áll az
életemben. Mi van, ha most meg kell halnom, ha minden, amit eddig
tettem, értéktelen Isten szemében? - gondoltam. Ez az élmény
felébresztett lelki alvásomból. Mióta az eszemet tudom, olvasom a
Bibliát, de ez puszta rutinná vált. Nem éreztem semmiféle vágyat és
késztetést arra, hogy szoros kapcsolatot építsek ki Istennel.
Tanulmányaim és hobbim lekötötték minden figyelmemet. Isten ezt a
földrengést használta fel arra, hogy felébresszen.
Eszembe jutott Márta és Mária története. Buzgó igyekezetében, hogy
vendégeinek ételt készítsen, Mártának nem maradt ideje Jézust
hallgatni. De Mária leült Jézus lábaihoz, és hallgatta őt. Olyan
voltam, mint Márta. Elképzeltem, ahogy Jézus azt mondja nekem: "Elly,
Elly, sok mindenért aggódsz és nyugtalankodsz, csak egy dologra van
szükség. Mária a jó részt választotta." Az Istennel való szoros
kapcsolat értékesebb mindennél. Majdnem elveszítettem a "jó részt".

Imádság: Istenünk, köszönjük szeretetedet és törődésedet, hogy akkor is
szeretsz, amikor elpártolunk tőled. Ámen.

Mit teszek azért, hogy elmélyítsem a barátságomat Istennel?
Ellyana Njatawidjaja (Fukuoka, Japán)

IMÁDKOZZUNK AZ IMÁDSÁG ÉS A BIBLIAOLVASÁS ÖRÖMÉÉRT!