Csendes Percek szeptember 24.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Sze. 24., V, 03:41:01 CEST

                    2006. szeptember 24. vasárnap

Mk 12,41-44.

41 Amikor Jézus leült a templomi persellyel szemben, nézte, hogyan
dobja a pénzt a sokaság a perselybe. Sok gazdag sokat dobott bele, 42
egy szegény özvegyasszony pedig odamenve beledobott két fillért, azaz
egy krajcárt. 43 Jézus odahívta tanítványait, és ezt mondta nekik:
"Bizony, mondom néktek, hogy ez a szegény özvegyasszony mindenkinél
többet dobott a perselybe. 44 Mert mindannyian fölöslegükből dobtak, ő
azonban szegénységéből mindazt beledobta, amije csak volt, az egész
vagyonát."

                     AZ ADAKOZÁS SOKFÉLE LEHET

Az özvegyasszony azonban szegénységéből mindazt beledobta, amije csak
volt, az egész vagyonát. (Mk 12,44)

Mivel korábban érkeztem a fodrászhoz, leültem az előtérben, ahol egy
anyuka is várakozott kilencéves kislányával. A kislánynak gyönyörű,
hosszú, majdnem derékig érő haja volt. Amikor ő került sorra,
megkérdeztem az anyukájától, "Dauert vagy satírt csináltat?" "Nem",
válaszolta, "levágatja". Majd könnyes szemmel elmesélte, hogy a
kislánya látott a tévében egy műsort arról, hogyan veszítik el a rákos
nők a hajukat a kezelések alatt. Oda akarja ajándékozni a haját, hogy
parókát készítsenek belőle a rákos betegeknek. Néztük, ahogyan a
fodrász gondosan befonta a haját, és miután többször rákérdezett,
levágta, és odaadta a fonatot a kislánynak.
Csodálattal töltött el ennek a kislánynak az ajándéka. A saját
adakozásaimra gondoltam. Jézus hajlandó volt az életét adni értem, és
nekem az adakozásról mégis csak az anyagi kötelezettségvállalás jutott
eszembe. Nem voltam képes meglátni, hogy milyen sokféleképpen lehet
adni. Végül Isten egy kislány nagylelkűségén keresztül nyitotta fel a
szememet.

Imádság: Urunk, segíts, hogy meglássuk, milyen sokféleképpen oszthatjuk
meg a te szeretetedet másokkal. Ámen.

Mindannyian tudunk valamit ajándékozni másoknak.
Kate Titsworth (Texas, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK NEHEZEN ADAKOZNAK!