Csendes Percek szeptember 22.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Sze. 22., P, 03:41:01 CEST

                     2006. szeptember 22. péntek

Jak 3,1-12.

1 Testvéreim, ne legyetek sokan tanítók, hiszen tudjátok, hogy
súlyosabb ítéletben lesz részünk. 2 Mert sokat vétkezünk mindnyájan: de
ha valaki beszédében nem vétkezik, az tökéletes ember, meg tudja
fékezni az egész testét. 3 Ha a lovak szájába zablát vetünk, hogy
engedelmeskedjenek nekünk, egész testüket irányíthatjuk. 4 Íme, a
hajókat, bármilyen nagyok, és bármilyen erős szelek hajtják is őket,
egy egész kis kormányrúddal oda lehet irányítani, ahova a kormányos
akarja. 5 Ugyanígy a nyelv is milyen kicsi testrész, mégis nagy
dolgokkal kérkedik. Íme, egy parányi tűz milyen nagy erdőt felgyújthat:
6 a nyelv is tűz, a gonoszság egész világa. Olyan a nyelv tagjaink
között, hogy egész testünket beszennyezi, és lángba borítja egész
életünket, miközben maga is lángba borul a gyehenna tüzétől. 7
Mindenfajta vadállat és madár, csúszómászó és tengeri állat
megszelídíthető: meg is szelídíti az ember; 8 a nyelvet azonban az
emberek közül senki sem tudja megszelídíteni, fékezhetetlenül gonosz
az, telve halálos méreggel. 9 Ezzel áldjuk az Urat és Atyát, és ezzel
átkozzuk az Isten hasonlatosságára teremtett embereket: 10 ugyanabból a
szájból jön ki az áldás és az átok. Testvéreim, nem kellene ennek így
lennie. 11 Vajon a forrás ugyanabból a nyílásból árasztja-e az édes és
a keserű vizet? 12 Avagy teremhet-e, testvéreim, a füge olajbogyót, és
a szőlő fügét? Sós forrás sem adhat édes vizet!

                           KEDVES SZAVAK

Kedves szavak áradnak ajkadról, meg is áld Isten örökre. (Zsolt 45,3)

Nagyon elégedetten ültem a bibliaórákon, amikor azokkal a romboló
viselkedésmintákkal foglalkoztunk, amik a családon belül generációról
generációra szállnak. Az órák nagy részének fő témája az erőszak és az
előítélet volt. Isten, az ő kegyelméből, megkímélt engem ezektől a
problémáktól. Hónapokkal később azonban a Szentlélek rávilágított arra,
hogy nekem is van olyan bűnöm, amit továbbadtam a gyermekeimnek.
Amikkor fültanúja voltam egy heves vitának a lányaim között, fájó
szívvel megértettem, hogy ezt a kemény beszédet tőlem tanulták. Mindig
büszke voltam arra, hogy az igazat mondom, de a szavaimban sokszor nem
volt semmi szeretet.
Elkezdtem imádkozni azért, hogy "kedves szavak áradjanak ajkamról".
Megszabadulni egy életen át rögzült viselkedésformától nem lehet egy
nap alatt. De elkezdtem gyakorolni a kedves beszédet, és Isten még több
kedvességgel töltötte meg szavaimat, és ezzel újabb lehetőségek nyíltak
előttem a bizonyságtevésre.
Visszatekintve, ma már látom, mennyire romboló volt a viselkedésem. De
Isten hatalmasabb, mint a mi bűneink, és ezeket a viselkedésformákat
nem kell egy életen át gyakorolni. Akármilyen megkövesedett bűneink is
vannak, meg lehet tőlük szabadulni. Tudunk változni, csak imádkozni
kell érte.

Imádság: Istenünk, áraszd ránk kegyelmedet. Segíts, hogy szavaink
szeretettel áradjanak mások felé. Ámen.

Isten mások gyógyulására tudja használni beszédünket.
Susan Terry (Georgia, USA)

IMÁDKOZZUNK AZÉRT, HOGY KEDVES LEGYEN A BESZÉDÜNK!