Csendes Percek szeptember 19.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Sze. 19., K, 03:41:02 CEST

                      2006. szeptember 19. kedd

Lk 19,1-10.

1 Ezután Jerikóba ért Jézus, és áthaladt rajta. 2 Élt ott egy Zákeus
nevű gazdag ember, aki fővámszedő volt. 3 Szerette volna látni, hogy ki
az a Jézus, de kistermetű lévén, nem láthatta a sokaságtól. 4 Ezért
előre futott és felmászott egy vadfügefára, hogy lássa őt, mert arra
kellett elmennie. 5 Amikor Jézus odaért, felnézett, és így szólt hozzá:
"Zákeus, szállj le hamar, mert ma a te házadban kell megszállnom." 6
Ekkor sietve leszállt, és örömmel befogadta. 7 Akik ezt látták,
mindnyájan zúgolódtak, és így szóltak: "Bűnös embernél szállt meg." 8
Zákeus pedig előállt, és ezt mondta az Úrnak: "Uram, íme, vagyonom
felét a szegényeknek adom, és ha valakitől valamit kizsaroltam, a
négyszeresét adom vissza neki." 9 Jézus így felelt neki: "Ma lett
üdvössége ennek a háznak: mivelhogy ő is Ábrahám fia. 10 Mert az
Emberfia azért jött, hogy megkeresse és megtartsa az elveszettet."

                        FIGYELJÜNK KRISZTUSRA

Jézus így szólt hozzá: Zákeus, szállj le hamar, mert ma a te házadban
kell megszállnom. (Lk 19,5)

Igaz, hogy nem vagyok olyan alacsony, mint a vámszedő, hogy ne tudnék
megmászni egy platánfát, mégis abban Zákeushoz hasonlítok, hogy látni
akarom Jézust. De gyakran csak passzívan szemlélődöm, kívülről,
elégedetten. Ezért találtam izgalmasnak Zákeus történetét: amikor Jézus
Jerikóba ért, Zákeus előreszaladt, felmászott egy fára, hogy láthassa
őt. Nagyszerű volt olvasni, hogy Jézus így szólt hozzá: "Zákeus, szállj
le hamar, mert ma a te házadban kell megszállnom."
Jézus tudta, hogy Zákeus meg akarja őt ismerni. Ahogy ezt az igét
olvastam, úgy éreztem, Jézus engem is hív. Így imádkoztam: "Kérlek,
Uram, segíts, hogy valami módon elfogadhassam hívásodat a mai napon."
Aznap e-mailt kaptam egy éhezőket segítő szervezettől. Arra kértek,
hogy hívjam fel a kongresszusi képviselőnket, arra ösztönözve őt, hogy
a kongresszusban szavazzanak meg egy újabb segítséget a szudáni
Darfurban élő emberek számára. Nemcsak hogy a képviselőm helyi
irodáját, hanem más embereket is felhívtam segítségüket kérve. Ily
módon fogadtam el Krisztus hívását.

Imádság: Jézusunk, tudjuk, hogy szeretsz bennünket, és ezt a szeretetet
felebarátainkkal is megoszthatjuk. Ámen.

Ha szeretnénk Istent szolgálni, ő használ minket!
Lina Hess (Ohio, USA)

IMÁDKOZZUNK, HOGY LÁSSUK A MAI NAP LEHETŐSÉGEIT!