Csendes Percek szeptember 9.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Sze. 9., Szo, 03:41:02 CEST

                     2006. szeptember 9. szombat

Jn 2,13-16.

13 Közel volt a zsidók húsvétja, Jézus is felment Jeruzsálembe. 14 A
templomban találta az ökrök, juhok és galambok árusait, és az ott ülő
pénzváltókat. 15 Ekkor kötélből korbácsot csinált, és kiűzte őket,
valamint az ökröket és a juhokat is a templomból. A pénzváltók pénzét
pedig kiszórta, az asztalokat felborította, 16 és a galambárusoknak ezt
mondta: "Vigyétek ezeket innen: ne tegyétek az én Atyám házát
kalmárkodás házává!"

                      ISTENTŐL KAPOTT ÉRZÉSEK

Ezért tehát vessétek le a hazugságot, és mondjatok igazat, mindenki a
felebarátjának... Ha haragusztok is, ne vétkezzetek. (Ef 4,25-26)

Sok évvel ezelőtt mindenen sírva fakadtam, és azt gondoltam, jó volna
meghalni. Amikor segítséget kerestem a búskomorságomra, az orvosom ezt
mondta: A depresszió magunk ellen fordított harag.
Egész életemben azt gondoltam, a harag elfogadhatatlan érzés. Amikor
mérges voltam valakire, elnyomtam magamban az érzést, és sohasem
kerültem összeütközésbe azzal, aki ártott nekem. Az összegyűlt harag a
depresszió gennyes sebévé alakult át bennem. Megtanultam, hogy
bármilyen nehéz is, ki kell fejeznem a haragomat, tudatva másokkal, ha
valami fölkavar.
Keresztyén utamon azt a tanácsot kaptam, hogy ne mutassak haragot.
Mégis, közelebbről megvizsgálva a dolgot, eszembe jutott, hogy Krisztus
is azt ajánlotta, intsük meg a vétkezőt (Mt 18,15), és kimutatta
haragját, amikor fölborította az asztalokat a templomban (Jn 2,13-16).
Rendjén való haragot érezni, és azt kimutatni. Isten azonban arra int,
hogy óvatosan bánjunk ezzel az érzéssel.

Imádság: Köszönjük, Istenünk, minden érzésünket. Kérünk, segíts
kimutatni őket, ahogy te jónak látod. Ámen.

Egészen embernek lenni azt is jelenti, hogy átéljük az összes érzést,
amit Isten adott nekünk.
Jennie Whittington (Texas, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK MAGUKBA FOLYTJÁK INDULATAIKAT!