Csendes Percek október 16.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Okt. 16., H, 03:41:01 CEST

                       2006. október 16. hétfő

Gal 3,1-9.

1 Ó, esztelen galaták, ki igézett meg titeket, akiknek szeme előtt úgy
írtuk le Jézus Krisztust, mintha közöttetek feszítették volna meg! 2
Csak azt szeretném megtudni tőletek: a törvény cselekvése alapján
kaptátok-e a Lelket, vagy az ige meghallásából származó hit alapján? 3
Ennyire esztelenek vagytok? Amit Lélekben kezdtetek el, most testben
akarjátok befejezni? 4 Hiába tapasztaltatok ilyen nagy dolgokat? Ha így
volna, valóban hiába. 5 Tehát az, aki a Lelket adja nektek, és hatalmas
erőkkel munkálkodik közöttetek, vajon a törvény cselekedetei, vagy a
hit igéjének hallása által teszi-e ezt?
6 Így van megírva: "Ábrahám hitt az Istennek, és Isten őt azért igaznak
fogadta el." 7 Értsétek meg tehát, hogy akik hitből valók, azok Ábrahám
fiai. 8 Mivel pedig előre látta az Írás, hogy az Isten a pogányokat hit
által igazítja meg, előre hirdette ezt az evangéliumot Ábrahámnak:
"Általad nyer áldást a föld minden népe." 9 Eszerint a hitből élők
nyernek áldást a hívő Ábrahámmal.

                      A TISZTA SZÍV MEGŐRZÉSE

Ennyire esztelenek vagytok? Amit lélekben kezdtetek el, most testben
akarjátok befejezni? (Gal 3,3)

Emlékszem arra, amikor elfogadtam, hogy Krisztus megbocsátotta a
bűneimet. A rákövetkező héten örvendeztem, hogy a múltam már nem zavar,
Isten előtt tiszta volt a szívem. De ahogy telt az idő, észrevettem,
hogy kínlódva élem a keresztyén életemet. Elkezdtem így gondolkozni:
Isten követelményszintje olyan magasan van, nem bírok felnőni hozzá.
Állandóan vesztesnek éreztem magam, és haragudtam Istenre, amiért olyan
sokat várt el tőlem. Úgy értelmeztem, hogy Isten megtisztította a
szívemet, amikor elfogadtam az üdvösséget, de ezek után már az én
feladatom, hogy tisztán megőrizzem.
Egy nap a Gal 3,3-at olvastam. Pál arra emlékeztette a galáciabeli
gyülekezetet, hogy hitbeli utazásukat a Szentlélek indítására kezdték,
és így is kell folytatniuk, nem pedig saját erőlködésük által kivívni
Isten megbecsülését. Ráeszméltem, hogy én is erőlködve próbáltam a
szívemet tisztán tartani. De csak Isten képes megváltoztatni. A lelki
fejlődés belülről kifelé történik, nem pedig fordítva.

Imádság: Drága Urunk, köszönjük, hogy megbocsátottad a bűneinket. Nyisd
meg szívünket akaratod előtt, és tarts távol a bűntől. Ámen.

Isten felajánlja, hogy a számunkra lehetetlent megteszi: megváltoztatja
szívünket.
Christy Bower (Washington, USA)

IMÁDKOZZUNK A FRISS HÍVŐKÉRT!