Csendes Percek október 6.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Okt. 6., P, 03:41:02 CEST

                       2006. október 6. péntek

Ef 5,25-33.

25 Férfiak! Úgy szeressétek feleségeteket, ahogyan Krisztus is szerette
az egyházat, és önmagát adta érte, 26 hogy a víz fürdőjével az ige
által megtisztítva megszentelje, 27 így állítja maga elé az egyházat
dicsőségben, hogy ne legyen rajta folt, vagy ránc, vagy bármi hasonló,
hanem hogy szent és feddhetetlen legyen. 28 Hasonlóképpen a férfiak is
szeressék a feleségüket, mint a saját testüket. Aki szereti a feleségét
az önmagát szereti. 29 Mert a maga testét soha senki nem gyűlölte,
hanem táplálja és gondozza, ahogyan Krisztus is az egyházat, 30
minthogy tagjai vagyunk testének. 31 "A férfi ezért elhagyja apját és
anyját, és ragaszkodik feleségéhez, és lesznek ketten egy testté." 32
Nagy titok ez, én pedig ezt Krisztusról és az egyházról mondom. 33 De
ti is, mindenki egyenként úgy szeresse a feleségét, mint önmagát, az
asszony pedig tisztelje a férjét.

                        SZERETET VAGY HARAG

Arról fogja megtudni mindenki, hogy az én tanítványaim vagytok, ha
szeretitek egymást. (Jn 13,35)

Egyik feszült pillanatban, a feleségem szemében hirtelen félelem jelent
meg. Úgy gondoltam, ura vagyok érzéseimnek, de nem tudtam vitatkozni a
szemében megjelenő félelemmel. Családomat kezdtem teljesen tönkretenni.
Kétségbeesetten Istenhez kiáltottam segítségért.
Isten a lelkipásztorunkon keresztül válaszolt. Miután imádkozott értem,
azt mondta: "Ahelyett, hogy arra koncentrálsz, hogyan uralkodj a
haragodon, inkább tanulj meg szeretni." De nem tudtam, hogyan is kell
szeretni. Kétségbeesésemben ismét Istenhez fordultam, és arra kértem,
hogy tanítson meg rá.
Isten bibliai igékre terelte a figyelmemet. Arra kértem, vegye el a
kőszívemet, és helyette hússzívvel ajándékozzon meg. Sok tanítással és
igei példákkal Isten sebészi pontossággal rámutatott haragom gyökerére.
De ami ettől is fontosabb, megmutatta, hogyan bánjak el szeretete által
ezekkel a gyökerekkel.
Ahogy a szívemben a szeretet növekedésnek indult, a haragom szűnni
kezdett. Mikor Istennek engedek, és szeretem a feleségemet, és
bemutatom Krisztus szeretetét másoknak is, haragom egyre csökken. Ezért
foglalhatóak össze a parancsolatok egyetlen szóban - szeretet.

Imádság: Urunk, légy segítségül, hogy minden napon szereteted alapján
éljünk családunkban és környezetünkben. Ámen.

Mindezek közül, legnagyobb a szeretet.
Robert C. Camenisch (Kentucky, USA)

IMÁDKOZZUNK VALAKIÉRT, AKIT MEGBÁNTOTTUNK!