Csendes Percek november 20.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Nov. 20., H, 03:41:02 CET

                       2006. november 20. hétfő

Zsolt 109,1-5,26-31.

1 A karmesternek: Dávid zsoltára. Dicsérlek téged, Istenem, ne maradj
néma!
2 Mert bűnösök és alattomosok tátották fel szájukat ellenem, hazug
nyelvvel beszélnek velem.
3 Gyűlölködő szavakkal vettek körül, ok nélkül harcolnak ellenem.
4 Szeretetemre vádaskodással felelnek, de én imádkozom.
5 Rosszal fizetnek nekem a jóért, gyűlölettel a szeretetért.
26 Segíts meg, URam, Istenem! Szabadíts meg kegyelmesen!
27 Hadd tudják meg, hogy ez a te kezed műve, hogy te tetted ezt, URam!
28 Ha ők átkoznak is, te megáldasz, ha rám támadnak, megszégyenülnek,
szolgád pedig örülni fog.
29 Vádlóimat borítsa gyalázat, lepje el őket a szégyen, mint egy
köpeny!
30 Hangos szóval magasztalom az URat, és dicsérem őt a sokaság előtt,
31 mert odaáll a szegény pártjára, megszabadítja a halálos ítélettől.

                        EGYETLEN SZÓRA VÁRVA

Dicsérlek téged Istenem, ne maradj néma! (Zsolt 109,1)

A 2001. szeptember 11-i tragédia után, üzleti tevékenységeim akadozni
kezdtek. Ügyfeleim várakozó álláspontra helyezkedtek, a hitelezők és
anyagi kötelezettségeim ellepték kis vállalkozásomat. Magányosnak és
talajvesztettnek éreztem magam.
Dávid hasonló érzésekről beszél. Egyformán nagy mélységeket éltünk meg.
A nehézségek alatt Dávid Istent dicsérte.
Sajnálom, hogy a nehéz időkben nem mindig tudtam dicsőíteni az Urat.
Hajlamos vagyok olyankor vádaskodni, és másokat okolni. Dávid Istent
dicsőíti, és a jó kapcsolatuk miatt, szabadsága van arra, hogy
cselekvésre szólítsa fel. Még Dávid esetében is, Isten sokáig
késlekedik. Dávid tovább könyörög: "Ne maradj néma!" Csak egy szót
szeretne kikényszeríteni az Istentől.
Még mindig vannak nehézségeim az üzleti életben. De bizonyos vagyok
abban, hogy a gondok és a magányos időszakok között a kitartáshoz
szükséges erőt Istentől megkapom, aki igéjén keresztül szól hozzám.
Egy-egy igei üzenet nyomán újra bizonyosságot nyerek arról, hogy Isten
még mindig velem van. Amikor vezetésre van szükségem, az ige ad
útmutatást. Ha összetört a szívem, Isten egyetlen szava enyhíti lelkem
fájdalmát. Most már értem, miért így kezdi Dávid a 109. zsoltárt:
"Dicsérlek téged Istenem, ne maradj néma!"

Imádság: Istenünk, segíts megállni, szavadra figyelni, és vezetésedre
várni, hogy felismerhessük, soha sem vagyunk egyedül, amíg te szólsz
hozzánk. Ámen.

Isten igéjén keresztül szól hozzánk.
Dan Boutwell (Texas, USA)

IMÁDKOZZUNK A NEHÉZSÉGEKKEL KÜZDŐ VÁLLALKOZÁSOKÉRT!