Csendes Percek november 16.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Nov. 16., Cs, 03:41:02 CET

                     2006. november 16. csütörtök

Fil 3,10-4,1.

10 Hogy megismerjem őt és feltámadása erejét, valamint a szenvedéseiben
való részesedést, hasonlóvá lévén az ő halálához, 11 hogy valamiképpen
eljussak a halottak közül való feltámadásra.
12 Nem mintha már elértem volna mindezt, vagy már célnál volnék, de
igyekszem, hogy meg is ragadjam, mert engem is megragadott a Krisztus
Jézus. 13 Testvéreim, én nem gondolom magamról, hogy már elértem, 14 de
egyet teszek: ami mögöttem van, azt elfelejtve, ami pedig előttem van,
annak nekifeszülve futok egyenest a cél felé, Isten mennyei elhívásának
a Krisztus Jézusban adott jutalmáért.
15 Akik tehát tökéletesek vagyunk, így gondolkozzunk, és ha valamit
másképpen gondoltok, azt is kijelenti majd Isten nektek; 16 ellenben
amire eljutottunk, aszerint járjunk. 17 Legyetek követőim, testvéreim,
és azokra figyeljetek, akik úgy élnek, ahogyan mi példát adtunk nektek.
18 Mert sokan élnek másképpen: akikről sokszor mondtam nektek, most
pedig sírva is mondom, hogy ők a Krisztus keresztjének ellenségei; 19
az ő végük kárhozat, a hasuk az istenük, és azzal dicsekszenek, ami a
gyalázatuk, mert földi dolgokkal törődnek. 20 Nekünk pedig a mennyben
van polgárjogunk, ahonnan az Úr Jézus Krisztust is várjuk üdvözítőül,
21 aki az ő dicsőséges testéhez hasonlóvá változtatja a mi gyarló
testünket, azzal az erővel, amellyel maga alá vethet mindeneket.
1 Ezért tehát, testvéreim, akiket szeretek, és akik után vágyódom,
örömöm és koronám, így maradjatok meg az Úrban, szeretteim!

                         AZ IDEÁLIS PÉLDAKÉP

Ti azért legyetek tökéletesek, mint ahogy mennyei Atyátok tökéletes.
(Mt 5,48)

Amikor a gyárban, ahol dolgozom, termelési problémákat tapasztalunk,
számos problémamegoldó eszköz áll rendelkezésünkre. Az egyik,
folyamatosan ciklusos probléma analízist végez, és meghatároz egy
"ideális képet". Az ideális kép a helyzethez képest a lehető legjobban
van megállapítva, más szóval mondhatnánk úgy is, hogy tökéletesen.
Habár ezt talán sohasem fogjuk elérni, a probléma megoldással
kapcsolatos napi tevékenységünk során mégis ez lesz a kitűzött cél.
Az Istennel való kapcsolatom elemzésekor arra a következtetésre
jutottam, hogy jó lenne, ha a lelki életünk célja is egy hasonló
tökéletességi szint elérése lenne. Tudjuk jól, hogy földi életünkben
ezt a szintet nem fogjuk elérni. Mégis Isten arra hív el bennünket,
hogy az örökkévalóságra való készülődésünkben gyakoroljuk azokat a
jellemvonásokat, amelyekért Jézus síkra szállt: a szeretetet, a
szívességet, a megbocsátást, az engedelmességet, és a másikkal való
törődést. Kevesebbet kitűzni lelki célként azt eredményezheti, hogy nem
sikerül teljesítenünk mindazt, amit Isten elvár tőlünk.
Miután bűnbocsánatot kaptunk, lelki érettségünkben növekedhetünk a
bibliaolvasás, az imádság és az Istenhez való közeledés által.

Imádság: Istenünk, add, hogy mindig felismerjük, mit vársz el tőlünk,
és adj bátorságot, hogy arra törekedjünk. Ámen.

Mit teszel a lelki növekedésed érdekében?
Richard Wiseman (Ohio, USA)

IMÁDKOZZUNK A GYÁRI MUNKÁSOKÉRT!
_____________________________

Könyvajánlat:

Vissza a kezdetekhez
„A keresztyének igénye az abszolút igazságra Jézus Krisztus
személyén áll vagy bukik, ahogy azt a Biblia kijelenti. Ő a megbízható
alapja és forrása mindannak, amiben hiszünk. Ha tisztelettel
meghallgatjuk és segítünk a másik személynek, hogy megértse saját
világszemléletét és annak következményeit, alázatos légkört
teremthetünk, ami őszinte beszélgetéshez - és nem vitához - vezethet az
élet legfontosabb kérdéseiről” – írja kötet előszavának
írója. A szerző, Albert M. Wolters, neves amerikai teológus, nagy
igényességgel és alapossággal nyúlt a témához. Nemcsak a kezdetekhez, a
teremtéshez nyúl vissza, hanem a jövőbe is tekint: igyekszik támpontot
adni egy helyes biblikus világnézet kialakításához, amely segítséget
nyújthat a napjaink ideológiai zűrzavarában való eligazodáshoz.
 A kötet várható ára: 750,- Ft

Ébredés Alapítvány
2119 Pécel, Pf. 17
Tel.: (28) 452-334/113 mell.