Csendes Percek november 15.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Nov. 15., Sze, 03:41:02 CET

                      2006. november 15. szerda

1Tim 1,3-14.

3 Amikor Macedóniába mentem, kértelek, hogy maradj Efezusban, és
parancsold meg némelyeknek, hogy ne hirdessenek tévtanokat, 4 ne is
foglalkozzanak mondákkal és vég nélküli nemzetségtáblázatokkal, amelyek
inkább vitákra vezetnek, mint Isten üdvözítő tervének megismerésére hit
által. 5 A parancs célja pedig a tiszta szívből, jó lelkiismeretből és
képmutatás nélküli hitből fakadó szeretet. 6 Némelyek elfordultak
ezektől, és üres fecsegésre adták magukat, 7 törvénytanítók akarnak
lenni; de nem értik sem azt, amit mondanak, sem azt, amit bizonygatnak.
8 Mi azonban tudjuk, hogy a törvény jó, ha valaki törvényszerűen él
azzal. 9 És tudjuk azt is, hogy a törvény nem az igaz ellen van, hanem
a törvényszegők és az engedetlenek, a hitetlenek és a bűnösök, a
szentségtelenek és a szentségtörők, az apa- és anyagyilkosok, az
embergyilkosok, 10 a paráznák, a fajtalanok, az emberrablók, a hazugok,
a hamisan esküvők ellen, és mindaz ellen, ami csak ellenkezik az
egészséges tanítással. 11 Ez pedig a boldog Isten dicsőségéről szóló
evangélium, amely énrám bízatott.
12 Hálát adok a Krisztus Jézusnak, a mi Urunknak, aki megerősített
engem, mert megbízhatónak tartott, amikor szolgálatra rendelt. 13
Jóllehet előbb őt káromló, az övéit üldöző és erőszakos ember voltam,
mégis irgalmat nyertem, mert hitetlenségemben tudatlanul cselekedtem.
14 De bőségesen kiáradt rám a mi Urunk kegyelme a Krisztus Jézusban
való hittel és szeretettel.

                             A SZÓ EREJE

Az én Uram, az Úr, megtanított engem mint tanítványát beszélni, hogy
tudjam szólni igéjét az elfáradtaknak. Minden reggel fölébreszt engem,
hogy hallgassam tanítványként. (Ézs 50,4)

A reggeli telefonbeszélgetéseink szinte rituálisan megszokottak voltak,
melyek édesanyámnak sokat jelentettek. Minden reggel kikerestem számára
egy bátorító igeverset, vagy igeszakaszt a Bibliából. Édesanyám mindig
azt válaszolta: "Várj csak, Annie, hol is van ez a vers megírva? Fel
kell jegyeznem!"
Anyám válaszai fájdalmasan emlékeztettek romló egészségére. Ismerte az
idézett igeverseket, hiszen évek óta szerette az Isten szavát. De 79
évesen, állandóan fájdalomcsillapítókon élve, a rákbetegségtől
megnyomorítottan nehezen talált vigasztalásra.
Miután én is túléltem egy életveszélyes betegséget, megpróbáltam
megosztani édesanyámmal azt a vigasztalást, amelyet én kaptam. Az
elején még tehetetlennek éreztem magam. Azután eszembe jutott, hogyan
használta Isten a Biblia igéit, és mások imádságait az én szenvedésem
idején. Néha erőtlennek érezzük magunkat, hogy elősegítsük a változást
a szenvedés között, de Isten igéje biztató. A helyén mondott ige
bátorítást nyújthat a megfáradtaknak.

Imádság: Urunk, tégy minket kegyelmed eszközeivé. Használd szavainkat
az irgalmasság szólására. Ámen.

Ne becsüljük le a szavak erejét! Isten általa teremtette a világot.
Ann Vande Zande (Minnesota, USA)

IMÁDKOZZUNK ERŐTELJES ÉS IRGALMAS SZAVAKÉRT!
_____________________________

Könyvajánlat:

„Ha sátorházunk összeomlik”
A halál kérdése különösen is foglalkoztatja a ma emberét. Nemcsak a
halál utáni lét, hanem az elhunytak emlékének olykor túlzó, csaknem
imádatba átcsapó tisztelete is. A halottakkal kapcsolatban számtalan
hiedelem létezik. Ezzel szemben „a Biblia határozottan tanítja
azt” – mondja szerzőnk, Sípos Ete Álmos lelkipásztor
– „hogy a halál pillanatában minden emberi lélek sorsa
örökre rögzül. Ezen az állapoton a halál után már változtatni nem
lehet. A halottak lelkének nincs lehetősége arra, hogy bárhol
megjelenjen, bármiben közvetítő szerepet játsszon, védőangyalként
bennünket kísérjen, akár mennyből, vagy az élőknek jelzéseket adjon.
Akik pedig ebből, a Bibliától merőben idegen tévtanításból még anyagi
hasznot is húznak, vagy ilyen tévtanokban meghagyják az embereket
– előbb-utóbb számot fognak adni az élő Isten előtt.”
 Ára: 320,- Ft

Ébredés Alapítvány
2119 Pécel, Pf. 17
Tel.: (28) 452-334/113 mell.