Csendes Percek november 10.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Nov. 10., P, 03:41:03 CET

                      2006. november 10. péntek

Mt 5,43-48.

Jézus mondja: 43 "Hallottátok, hogy megmondatott: Szeresd
felebarátodat, és gyűlöld ellenségedet. 44 Én pedig azt mondom nektek:
Szeressétek ellenségeiteket, és imádkozzatok azokért, akik üldöznek
titeket, 45 hogy legyetek mennyei Atyátoknak fiai, aki felhozza napját
gonoszokra és jókra, és esőt ad igazaknak és hamisaknak. 46 Mert ha
azokat szeretitek, akik titeket szeretnek, mi a jutalmatok? Nem
ugyanezt teszik-e a vámszedők is? 47 És ha csak atyátokfiait
köszöntitek, mennyivel tesztek többet másoknál? Nem ugyanezt teszik-e a
pogányok is? 48 Ti azért legyetek tökéletesek, mint ahogy mennyei
Atyátok tökéletes."

                      A TEHERTŐL MEGSZABADULVA

Mert ha az embereknek megbocsátjátok vétkeiket, nektek is megbocsát
mennyei Atyátok. (Mt 6,14)

Harminc esztendővel ezelőtt vadásztársam, Tap, bemutatott Robnak,
akinek volt egy farmja. Évekig jártunk oda vadászni, nagyon szép időket
töltöttünk el együtt. Végül Rob eladta földjét, ezután én hívtam meg őt
vadászataimra. Űztük a vadat, horgásztunk, sok évig élveztük egymás
társaságát.
Mintegy tíz éve Rob felkért, építsek a házához verandát és
deszkaburkolatot. Folyamatosan figyelt és kritizált, félbeszakította
alkalmazottaim munkáját, amivel aztán anyagi kárt és lelki fájdalmat
okozott nekem. Ezek után nem hívtam többé vadászni. Sőt, tovább
tápláltam magamban az iránta való haragot, pedig ugyanabba a templomba
járunk.
Nemrégiben Tap felkért, hogy a következő hétre szervezzek vadászatot.
Közben megkérdezte: "Mi lenne, ha Robot is meghívnánk?" Nagyon durván
elutasítottam. A telefonhívás után nyugtalannak és feldúltnak éreztem
magam. Tudtam, meg kell bocsátanom Robnak. Imádkoztam ezért, és
megváltam a régi sértődöttségtől. Nagy tehertől szabadultam meg.
Megkértem Tapet, mondja meg Robnak, déli tizenkettő előtt érte megyünk.
Remekül éreztük magunkat, én pedig fontos leckét kaptam a
megbocsátásról.

Imádság: Szerető Istenünk, segíts nagyra becsülni barátságainkat és
megbocsátani egymásnak, ahogyan te megbocsátasz nekünk! Jézus nevében
imádkozunk. Ámen.

A megbocsátás Isten útja.
Edd Smith (Tennessee, USA)

IMÁDKOZZUNK A HARAGBAN LÉVŐ RÉGI BARÁTOKÉRT!