Csendes Percek november 9.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Nov. 9., Cs, 03:41:03 CET

                     2006. november 9. csütörtök

Ézs 58,3-9.

3 Miért böjtölünk - mondják -, ha te nem látod meg, miért gyötörjük
magunkat, ha nem akarsz tudni róla? De hiszen ti a böjti napokon is
megtaláljátok kedvteléseteket, mert robotosaitokat hajszoljátok.
4 Hiszen pörölve és veszekedve böjtöltök, sőt bűnösen, ököllel
verekedve. Nem úgy böjtöltök, ahogyan ma illenék, nem úgy, hogy
meghalljam hangotokat a magasságban.
5 Ilyen az a böjt, amely nekem tetszik? Ilyen az a nap, melyen az ember
a lelkét gyötri? Ha lehajtja fejét, mint a káka, zsákba öltözik, és
hamut szór maga alá, azt nevezed böjtnek, és az ÚR kedves napjának?
6 Nekem az olyan böjt tetszik, amikor leoldod a bűnösen fölrakott
bilincseket, kibontod a járom köteleit, szabadon bocsátod az
elnyomottakat, és összetörsz minden jármot!
7 Oszd meg kenyeredet az éhezővel, vidd be házadba a szegény
bujdosókat, ha mezítelent látsz, ruházd fel, és ne zárkózz el testvéred
elől!
8 Akkor eljön világosságod, mint a hajnalhasadás, és hamar beheged a
sebed. Igazságod jár előtted, és az ÚR dicsősége lesz mögötted.
9 Ha segítségül hívod az URat, ő válaszol, ha kiáltasz, ezt mondja: Itt
vagyok! Ha majd senkire sem raksz jármot, nem mutogatsz ujjal, és nem
beszélsz álnokul.

                      AZ ISTENNEK TETSZŐ BÖJT

Nekem az olyan böjt tetszik... Oszd meg kenyered az éhezővel, vidd be
házadba a szegény bujdosókat, ha mezítelent látsz, ruházd fel, és ne
zárkózz el testvéred elől! (Ézs 58,6-7)

Péntekenként böjtölök, hogy az önmegtagadás által közelebb kerüljek
Istenhez. Amikor a floridai hurrikán-katasztrófához hívtak segítségül,
éjjel nagyon keveset aludtam. Másnap, pénteken elkezdtem a böjtöt, de
egy belső hang azt mondta, hogy a böjt nem pusztán az étel megvonása.
Ez a hang csendesen azt tanácsolta, egyek, hogy legyenek testi
erőtartalékaim az előttem álló embert próbáló feladatokhoz.
Az Ézs 58,7 arról szól, hogy mások szenvedésén könnyíteni valódi
böjtölést jelent. Ez segített nekem megértenem, hogy a
katasztrófa-elhárításban önkéntesként dolgozni, és megvonni magamtól az
otthon kényelmét azért, hogy másokat szolgáljak, Isten által
kitüntetett böjt. Megtanultam: a böjtölés tulajdonképpen tényleges
vágyaink feladása Isten örömére.
Lelki böjtölésként ajánlottam menedékhelyi munkámat Istennek. A
tizenkét órás főzési és takarítási munka megkövetelte, hogy
rendszeresen táplálkozzam, és folyamatosan tudjak dolgozni. Ha mereven
ragaszkodtam volna a böjthöz, legyengült volna a szervezetem, és nem
lettem volna képes segíteni a szenvedő embereknek. Különböző
helyzetekben az önmegtagadásnak más-más módján juthatunk közelebb az
Úrhoz.

Imádság: Kegyelmes Istenünk, adj erőt nekünk, hogy jószívű szolgáid
lehessünk! Ámen.

Az Istennek tetsző böjt különböző szolgálatokat jelenthet.
Cliff B. Rawley (Missouri, USA)

IMÁDKOZZUNK A KATASZTRÓFÁK ÁLDOZATAIÉRT!