Csendes Percek november 5.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Nov. 5., V, 03:41:01 CET

                      2006. november 5. vasárnap

1Móz 9,11-17.

11 Szövetségre lépek veletek, és semmi sem pusztul el többé özönvíz
miatt, mert nem lesz többé özönvíz a föld elpusztítására. 12 Majd azt
mondta Isten:
Ez a jele a szövetségnek, amit én szerzek veletek és minden élőlénnyel,
amely veletek van, minden nemzedékkel, örökre: 13 szivárványívemet
helyezem a felhőkre, az lesz a jele a szövetségnek, melyet én a
világgal kötök. 14 Amikor felhőt borítok a földre, és feltűnik az ív a
felhőn, 15 akkor visszaemlékezem a szövetségre, amelyet kötöttem
veletek és minden élőlénnyel, amely testben él, és nem lesz többé a víz
özönvízzé minden test pusztulására. 16 Ha ott lesz az ív a felhőn,
látni fogom és visszaemlékezem az örök szövetségre, amelyet Isten
kötött minden élőlénnyel, amely testben él a földön. 17 Akkor ezt
mondta Isten Nóénak: Ez annak a szövetségnek a jele, amelyet minden
földi élővel kötöttem.

                         ÍGÉRETEK, ÍGÉRETEK

Az az ígéret pedig, amelyet ő maga ígért nekünk, az örök élet. (1Jn
2,25)

Amikor gyerek voltam, megígértem a barátaimnak, hogy megőrzöm a
titkaikat. Megígértem a testvéremnek, hogy játszhat a játékaimmal.
Bizonyára megígértem a szüleimnek, hogy jó leszek. Felnőttként is
tettem ígéreteket a családomnak, barátaimnak, munkatársaimnak. Amikor
keresztyén lettem, megígértem, hogy teljes szívvel fogom Istent
szeretni, és hűséges szolgája leszek. De nem mindig tartottam meg
ígéreteimet.
Ha valaki megszegi előttünk az ígéretét, úgy érezzük, cserbenhagyott;
elbátortalanodunk, és esetleg úgy érezzük, nem szeret bennünket.
Ugyanakkor keveset foglalkozunk saját ígéreteinkkel. Belegondoltunk
már, milyen következményei lehetnek a megszegett ígéreteinknek?
Lehet, hogy valaki azért magányos, mert nem tartottuk be az
ígéretünket, hogy meglátogatjuk. Lehet, hogy valakinek azért kell
nélkülöznie, mert figyelmen kívül hagytuk azt az ígéretünket, hogy
adakozni fogunk. Gyülekezetünkben vagy munkahelyünkön késhet egy
feladat elvégzése, mert nem tartottuk meg az ígéretünket, hogy segíteni
fogunk.
Amikor elfogadjuk Krisztust személyes Megváltónknak, Isten örök életet
ígér. Hiszünk Isten ígéreteiben, ő pedig segít, hogy mi is megtartsuk
ígéreteinket.

Imádság: Urunk, köszönjük, hogy az örök élet ígérete mellett
kitartottál. Segíts nekünk is ígéreteinket megtartani. Ámen.

Amikor megtartjuk ígéreteinket, Isten hűségét fejezzük ki.
Connie Coppings (Kentucky, USA)

IMÁDKOZZUNK AZ ÍGÉRETEIKBEN MEGBÍZHATATLANOKÉRT!