Csendes Percek május 30.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Május. 30., K, 03:41:01 CEST

                         2006. május 30. kedd

Róm 5,15-21.

15 Nem igaz az, hogy amilyen a vétek, olyan a kegyelmi ajándék is. Mert
ha annak az egynek a vétke miatt sokan haltak meg, az Isten kegyelme és
ajándéka még bőségesebben kiáradt az egy ember, a Jézus Krisztus
kegyelme által sokakra. 16 És az sem igaz, hogy a kegyelmi ajándék
ugyanolyan, mint az első ember bűnbeesése. Az ítélet ugyan egyetlen
eset folytán vitt a kárhozatba, a kegyelmi ajándék viszont sokak
elbukásából vitt megigazulásra. 17 Ha pedig az egynek elbukása miatt
lett úrrá a halál egyetlen ember által, akkor azok, akik bőségesen
kapják a kegyelem és az igazság ajándékát, még inkább uralkodni fognak
az életben az egy Jézus Krisztus által. 18 Mármost, ahogyan egynek a
vétke lett minden ember számára kárhozattá, úgy lett egynek az igazsága
minden ember számára az élet megigazulásává. 19 Mert ahogyan az egy
ember engedetlensége által sokan lettek bűnösökké, úgy az egynek
engedelmessége által is sokan lettek igazakká. 20 A törvény pedig
közbejött, hogy megnövekedjék a vétek. De ahol megnövekedett a bűn, ott
még bőségesebben kiáradt a kegyelem; 21 hogy amiképpen úrrá lett a bűn
a halál által, úgy uralkodjék a kegyelem is az igazsággal az örök
életre Jézus Krisztus, a mi Urunk által.

                      AHOL BŐSÉGES A KEGYELEM

De ahol megnövekedett a bűn, ott még bőségesebben kiáradt a kegyelem.
(Róm 5,20)

Mint rab, a gonoszság sok formájával találkoztam a börtönben. Láttam,
hogy Isten igéjét sokan önérdekre és anyagi haszonra használták. Láttam
Isten igéjét lábbal tiporni, majd később megerősödni azok szívében,
akik megtanulták Istent még a legrosszabb körülményekben is észre
venni. Isten jelen van a leghétköznapibb dolgokban, és a kegyelem
megadja azt a képességet, hogy felismerjük ezt. Isten szól a madarakon
keresztül, amelyek vidáman énekelnek reggel, még a nyári vihar
mennydörgései között is.
Isten kegyelme által szilárdan állhatok, még ha a föld remeg vagy reng
is alattam. Képessé tesz szeretni a szeretetre nem méltókat, és
megölelni azokat, akiktől egyébként visszariadnék. Bármennyire virul is
a gonosz, megtanultam, hogy ne bosszankodjam. A bővölködő kegyelem
felemel engem e világ gonoszsága fölé, és Isten jelenlétébe helyez.
Ahelyett, hogy kérném Istent, távolítsa el életemből az akadályokat, a
kegyelemért imádkozom, amely által járhatok az akadályok között az ő
dicsőségére.

Imádság: Menny és föld Istene, adj nekünk kegyelmet meglátni téged, aki
munkálkodsz az életünkben a legsötétebb helyeken is. Ámen.

Isten velünk van még a mélységekben is.
Richard Ryan (Florida, USA)

IMÁDKOZZUNK A BÖRTÖNÖK LAKÓIÉRT!