Csendes Percek május 27.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Május. 27., Szo, 03:41:01 CEST

                       2006. május 27. szombat

Ézs 42,18-25.

18 Ti süketek, halljatok! Ti vakok, nézzetek föl, és lássatok!
19 Van-e olyan vak, mint az én szolgám, és olyan süket, mint követem,
akit küldök? Van-e olyan vak, mint az én megbízottam, olyan vak, mint
az ÚR szolgája?
20 Sokat láttál, de nem ügyeltél rá, nyitva volt a füled, mégsem
hallottál.
21 Igazsága érdekében akart az ÚR nagy és felséges tanítást adni.
22 Ezért lett ez a nép kirabolt és kifosztott; csapdába és verembe
estek mindnyájan, és börtönbe vannak zárva. Kirabolták őket, és nem
volt szabadító, kifosztották őket, és nem mondta senki: add vissza!
23 Ki ügyel erre közületek, ki hallgatja figyelmesen a jövő érdekében?
24 Ki engedte meg, hogy kifosszák Jákóbot, és kirabolják Izráelt? Vajon
nem az ÚR, aki ellen vétkeztünk? Nem akartak útjain járni, és nem
hallgattak tanítására.
25 Ezért ontotta rá heves haragját és a háború tombolását. Lángolt
körülötte, de nem értette, égette őt, de nem szívlelte meg.

                     VÁLASZ MINDEN KÉRDÉSÜNKRE

Sokat láttál, de nem ügyeltél rá, nyitva volt a füled, mégsem
hallottál. (Ézs 42,20)

Három hónapi keresés után váratlanul egy rendkívüli munkalehetőséget
kaptam. Multinacionális cégben álomfizetéssel és nyelvtanulási
lehetőségekkel. Alig akartam elhinni. Úgy éreztem, sínen vagyok, és
mostantól elindulhat a karrierem.
Amikor azonban le kellett adnom útlevelemet a munkavállalási
engedélyhez, kiderült, hogy elvesztettem. Haza kellett mennem
Ukrajnába, hogy újat csináltassak. Ezalatt felmondták az állásomat, fél
fizetésemmel ellopták a pénztárcámat, ráadásul alkoholista apám is
elvette tőlem a pénzem.
Több hónapos "háborúskodás", düh, fájdalom és bizonytalanság után
megkaptam a választ. Amikor nagyszerű állásom lett és "elindult a
szekerem", kerülgetni kezdtem az Urat, büszkévé és fennhéjázóvá váltam.
Ha ebben az állapotban maradok, kiváló egoista istenné formálódok a
magam számára. Ezért Istennek össze kellett törnie ezeket a
bálványokat, hogy végre őrá figyelhessek. Hiszen a jó lehetőségeket is
tőle kaptam, de én ezt a magam érdemének tekintettem.
A fenti igerész volt Isten egyértelmű válasza. Megláthattam végre: ő
jót tervezett nekem, még ha nehéz körülményeken keresztül is vitte
véghez szándékait.

Imádság: Atyánk, segíts meglátni a magunk emelte bálványainkat, és
végezd el bennünk eltervezett munkádat. Ámen.

Ha nagyon jó helyzetben vagyunk, kétszeresen is gyakoroljuk az
alázatot, nehogy elbízzuk magunkat!
Sütő Klára (Budapest, Magyarország)

IMÁDKOZZUNK A FELSŐBB VEZETŐKÉRT!