Csendes Percek május 17.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Május. 17., Sze, 03:41:01 CEST

                        2006. május 17. szerda

Jer 18,1-6.

1 Ezt az igét mondta az ÚR Jeremiásnak: 2 Menj el a fazekas házába,
mert ott akarom közölni veled igéimet. 3 Elmentem tehát a fazekas
házába, aki éppen dolgozott a korongon. 4 De rosszul sikerült az edény,
amelyet a fazekas agyagból készített a kezével. Ekkor egy másik edényt
készített belőle a fazekas, ahogyan azt jónak látta. 5 Ekkor így szólt
hozzám az ÚR igéje: 6 Vajon nem bánhatok-e én is úgy veled, Izráel
háza, mint ez a fazekas? Így szól az ÚR: Hiszen olyanok vagytok a
kezemben, Izráel háza, mint az agyag a fazekas kezében.

                            A FAZEKAS KEZE

De rosszul sikerült az edény, amelyet a fazekas agyagból készített a
kezével. Ekkor egy másik edényt készített belőle a fazekas, ahogyan azt
jónak látta. Ekkor így szólt hozzám az Úr igéje: Vajon nem bánhatok-e
én is úgy veled, Izráel háza, mint ez a fazekas? (Jer 18,4-6)

Nemrégiben részt vettem egy fazekas szakkörön. A forgó fazekas korongra
rálöktem egy darab barna agyagot, és bizonytalan kezemet rátettem
nedves felszínére. Kezdett egy tál kiformálódni, de az egyik ujjam
megcsúszott és elrontotta az egészet.
Levettem az eldeformálódott darabot a korongról, gombóccá gyúrtam és
visszatettem. Ez alkalommal egyenetlen lett a tál oldala. Már épp ott
tartottam, hogy feladom, amikor a tanárom rátette kezét az enyémre: Az
agyag megbocsátja a hibákat, és sok lehetőséget ad, hogy hasznos
darabot formáljunk. Gyakorlott kezei vezették az enyémet, és a tál új
formát kapott.
Jeremiás próféta egy szétszórt népet biztosított afelől, hogy Isten
képes újjá formálni őket. Egy sérült személyiséget is képes a hozzáértő
kéz átalakítani. Jó tanáromhoz hasonlóan, Isten képes átformálni
bennünket a mester szolgálatában álló edényekké, még akkor is, ha
erkölcstelenség, arrogancia, előítélet, agresszió vagy gyűlölet
torzította előtte lelkünket.

Imádság: Teremtő Istenünk, köszönjük, hogy ismét lehetőséget adsz az
újrakezdéshez. Ámen.

Isten formál és átformál megbocsátó kezeivel.
Jewel Deane Suddath (Észak-Karolina, USA)

IMÁDKOZZUNK A KUDARCOK MIATT ELKESEREDŐ EMBERÉRT!
_____________________________

Könyvajánlat:

H. L. Heijkoop: Levelek fiatal hívőkhöz
(Fr5, 160 oldal, 600 Ft)

Közel 20 hitéletbeli alapkérdéssel foglalkozik ez a könyv, ezekből
néhány:
 - a kiválasztás kérdése,
 - megtérés,
 - újjászületés,