Csendes Percek május 12.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Május. 12., P, 03:41:02 CEST

                        2006. május 12. péntek

Jób 38,1-7.

1 Ekkor megszólalt az ÚR a viharban, és ezt mondta Jóbnak:
2 Ki akarja elhomályosítani örök rendemet értelem nélküli szavakkal?
3 Övezd hát föl derekadat férfiasan! Én kérdezlek, te meg oktass engem!
4 Hol voltál, amikor a földnek alapot vetettem? Mondd el, ha tudsz
valami okosat!
5 Tudod, ki szabta meg annak méreteit, vagy ki feszített ki fölötte
mérőzsinórt?
6 Mire vannak erősítve oszlopai, vagy ki helyezte el sarokkövét,
7 amikor együtt vigadoztak a hajnali csillagok, és ujjongtak mind az
istenfiak?

                        EGY MADÁR LECKÉT ADOTT

Kérdezd csak meg az állatokat, azok is tanítanak, és az égi madarakat,
azok is tudósítanak. (Jób 12,7)

A vadgalamb megépítette a fészkét, és lerakta két tojását az erkélyem
növénytartójába. Különleges eseménnyé vált számomra, hogy minden reggel
megnézzem a fészket, történt-e valami. Hamarosan - boldogságomra -
kikeltek a fiókák. Megriadtam azonban, amikor észrevettem, hogy az
anyagalamb soha nem hagyja el a fészkét. Kenyérdarabokat raktam a
virágtartó elé, arra gondolva, hogy nincs elég esze, hogy táplálja a
kicsinyeit. Attól is féltem, hogy megfojtja őket, és elkezdtem
korholni.
Hirtelen rádöbbentem, hogy én akarok egy madarat megtanítani arra,
hogyan legyen madár. Amikor eltűnődtem ezen a felfedezésen, arra
gondoltam, vajon milyen gyakran hittem nagyképűen, hogy tudom, hogyan
kellene valaminek történnie, illetve hogyan kellene másoknak
viselkedniük vagy cselekedniük.
Isten üzenetéből értettem meg: Ahogy nem tudom megmondani egy madárnak,
hogyan legyen madár, úgy azt sem gondolhatom, hogy tudom, mi a legjobb
valaki másnak. Ez Isten hatásköre.

Imádság: Köszönöm Uram, hogy teremtményeiden keresztül is tanítasz
minket. Ámen.

Hallgassunk Istenre minden helyzetben!
Patricia B. Sawyer (Indiana, USA)

IMÁDKOZZUNK ISTENTŐL KAPOTT BÖLCSESSÉGÉRT!
_____________________________

Könyvajánlat:

Hartmut Jaeger: Mindez miért van? - Gondolatok és személyes
tapasztalatok a szenvedésben
(Fr5, 48 oldal, 400 Ft)

A modern orvostudomány előrehaladása és az egyre fejlettebb technika
ellenére, amelyek elkísérik az életünket, továbbra is gyakran ér
felfoghatatlan szenvedés bennünket és környezetünk tagjait is.
Ebben a könyvben a szerző megpróbál segítséget nyújtani a kétségbeesés
legyőzéséhez, és a gyötrő kérdések lecsendesítéséhez.
Keresztyén emberek beszélik el, hogyan élték át az őket ért
szenvedéseket.

Evangéliumi kiadó
1066 Budapest, Ó utca 16.
rendeles at evangeliumikiado.hu