Csendes Percek május 10.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Május. 10., Sze, 03:41:02 CEST

                        2006. május 10. szerda

Mt 5,21-24.

Jézus mondja: 21 "Hallottátok, hogy megmondatott a régieknek: Ne ölj!
Mert aki öl, méltó arra, hogy ítélkezzenek felette. 22 Én pedig azt
mondom nektek, hogy aki haragszik atyjafiára, méltó arra, hogy
ítélkezzenek felette, aki pedig azt mondja atyjafiának: Ostoba! - méltó
a főtörvényszéki eljárásra; aki pedig azt mondja: Bolond! - méltó a
gyehenna tüzére. 23 Ha tehát áldozati ajándékodat az oltárhoz viszed,
és ott jut eszedbe, hogy atyádfiának valami panasza van ellened, 24
hagyd ott ajándékodat az oltár előtt, menj el, békülj ki előbb
atyádfiával, és csak azután térj vissza, s vidd fel
ajándékodat.�

                       A MEGBOCSÁTÁS GYAKORLÁSA

Menj el, békülj ki előbb atyádfiával. (Mt 5, 24)

Nemrég nagyon ki voltam borulva, és szükségem volt arra, hogy
beszélgessek valakivel. Egy munkatársamnak bizalmasan elmeséltem néhány
dolgot a lányomról, és megígérte, hogy nem adja tovább senkinek. De még
aznap elmesélte valakinek, megbántva ezzel engem és a lányomat is. A
kapcsolatunkba feszültség és bizalmatlanság férkőzött, és én egyre
mérgesebb lettem rá. Nem tudtam felfogni, hogy lehet valaki ennyire
rosszindulatú és megbízhatatlan. Én megbíztam benne, de ez a bizalom
most szertefoszlott.
Amikor odajött hozzám, hogy bocsánatot kérjen, próbáltam megértő és
megbocsátó lenni, de tudtam, hogy a történteket már nem lehet
helyreállítani, és a haragom nem múlt el. Fokozatosan imádkozva, és a
saját gyarlóságomra gondolva, megértettem, hogy Isten azt akarja,
bocsássak meg neki.
Azért tudunk megbocsátani, mert mi is ingyen kegyelmet kaptunk. Ha mi
magunk is nehezen szabadulunk bűneinktől, a megbocsátásban is
fukarabbak leszünk; de Krisztus megmutatja a megbékéléshez vezető utat.

Imádság: Urunk, segíts nekünk ebben a zűrzavaros világban megértenünk
szeretetedet és kegyelmedet. Segíts, hogy megbékéljünk veled és
embertársainkkal. Ámen.

Isten arra szólít fel, hogy bocsássunk meg egymásnak.
Sherry Brooks Martin (Dél-Karolina, USA)

IMÁDKOZZUNK A HARAGBAN LÉVŐ MUNKATÁRSAKÉRT!
_____________________________

Könyvajánlat:

H. A. Ironside: Gondolatok az imádságról
(zsebkönyv, 48 oldal, 300 Ft)

Az imádsággal kapcsolatban felmerülő kérdésekkel foglalkozik a könyv,
mint pl.:
 - Hogyan imádkozhatom Isten akarata szerint?
 - Meghallgatja-e Isten az imádságomat?
 - Miért nem kapok választ az imádságaimra?
 - Mivel Isten mindent tud, miért kell imádkoznom?
 - Mi lehet akadálya az imádkozásnak?

Evangéliumi kiadó
1066 Budapest, Ó utca 16.
rendeles at evangeliumikiado.hu