Csendes Percek május 2.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Május. 2., K, 03:41:01 CEST

                         2006. május 2. kedd

Mt 18,15-20.

15 Jézus mondja: "Ha vétkezik atyádfia, menj el hozzá, intsd meg
négyszemközt: ha hallgat rád, megnyerted atyádfiát. 16 Ha pedig nem
hallgat rád, végy magad mellé még egy vagy két embert, hogy két vagy
három tanú szava erősítsen meg minden vallomást. 17 Ha nem hallgat
rájuk, mondd meg a gyülekezetnek. Ha pedig a gyülekezetre sem hallgat,
tekintsd olyannak, mint a pogányt vagy a vámszedőt. 18 Bizony, mondom
néktek: amit megköttök a földön, kötve lesz a mennyben is, amit pedig
feloldotok a földön, oldva lesz a mennyben is. 19 Bizony, mondom néktek
azt is, hogy ha közületek ketten egyetértenek a földön mindabban, amit
kérnek, azt mind megadja nekik az én mennyei Atyám. 20 Mert ahol ketten
vagy hárman összegyűlnek az én nevemben: ott vagyok közöttük."

                              MEGBÉKÉLÉS

Ha vétkezik atyádfia, menj el hozzá, intsd meg négyszemközt: ha hallgat
rád, megnyerted atyádfiát. (Mt 18,15)

Az egyik jó barátommal nagyon összevesztünk. Indulatos megjegyzéseit
sértőnek és bántónak találtam. Néhány hónapig kerültük egymást, hűvös
köszöntést mormoltunk az orrunk alatt, ha véletlenül mégis kereszteztük
egymás útját. Lelkemben neheztelés dúlt iránta, és azt vettem észre,
hogy magamban szépen eltervezem azokat a mondatokat, amelyekkel egyszer
majd jól beolvasok neki.
Az egyik csendességemben a Mt 18,15 szavai által Isten gyengéden
figyelmeztetett Jézus tanítására. A büszkeségem váltig hadakozott
ellene, de szívem mélyén tudtam, hogy Isten útjai a legjobbak számomra.
Vonakodva és kicsit félve mentem el a barátomhoz. Miközben még csak a
diplomatikus mondatokat keresgéltem magamban, barátom átölelt és
elmondta, mennyire sajnálja a köztünk lévő feszültséget. Teljes volt a
megbocsátás, és barátságunk újra helyreállt. Mindez azért lett
egyszerű, mert egyikünk egy lépést tett a megbékélés felé.
Talán nem minden közeledésünk állítja helyre a kapcsolatot a másik
emberrel, de az őszinte engedelmesség az Istennel való közösségben tart
minket.

Imádság: Istenünk, segíts túljutnunk a problémáinkon, és megbocsátani
embertársainknak. Ámen.

Mit teszek azért, hogy kapcsolataim rendeződjenek?
Walter Maris (Missouri, USA)

IMÁDKOZZUNK A HARAGTARTÓ EMBEREKÉRT!
_____________________________

Könyvajánlat:

A. W. Tozer: Isten nem köt kompromisszumot
Isten beszél azokkal, akik időt szánnak rá, hogy meghallgassák
(A5, 112 oldal, 600 Ft)

Isten csak azokkal beszél, akik időt szakítanak arra, hogy
meghallgassák. A vele törődő ember kapcsolatba lép a Magasságossal, és
megismeri az Úr titkait. Az ilyen ember meglátja a szomorúságot, érzi a
világ bajait, és osztozik testvérei terheiben.
E könyv, amely amerikai állapotok között íródott, fontos üzeneteket
tartalmaz. Feltárja a Gyülekezet gyengeségeit, és elítéli a
megalkuvást. Figyelmeztet és bátorít. Ugyanakkor a remény üzenet is,
mert Isten mindig jelen van, mindig hűséges, hogy helyreállítson és
teljesítse szavát azoknak, akik meghallgatják és engedelmeskednek neki.
A sok negatív megállapítás egyre jobban érvényes a kelet-európai, így a
magyar nyelvű területekre is. A bajt látnunk kell, de nem kötelező
annak helyet adni.

Evangéliumi kiadó
1066 Budapest, Ó utca 16.
rendeles at evangeliumikiado.hu