Csendes Percek március 22.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Már. 22., Sze, 03:41:01 CET

                       2006. március 22. szerda

Jak 2,14-18.

14 Testvéreim, mit használ, ha valaki azt mondja, hogy van hite, de
cselekedetei nincsenek? Vajon üdvözítheti-e őt egyedül a hit? 15 Ha egy
férfi- vagy nőtestvérünknek nincs ruhája, és nincs meg a mindennapi
kenyere, 16 valaki pedig ezt mondja nekik közületek: Menjetek el
békességgel, melegedjetek meg, és lakjatok jól, de nem adjátok meg
nekik, amire a testnek szüksége van, mit használ az? 17 Ugyanígy a hit
is, ha cselekedetei nincsenek, halott önmagában. 18 Viszont mondhatja
valaki azt is: Neked hited van, nekem meg cselekedeteim vannak. Mutasd
meg nekem a hitedet cselekedetek nélkül, én is meg fogom neked mutatni
cselekedeteim alapján a hitemet.

                             JÓSZÁNDÉK

Jézus mondja: "Nem mindenki megy be a mennyek országába, aki ezt mondja
nekem: Uram, Uram, hanem csak az, aki cselekszi az én mennyei Atyám
akaratát." (Mt 7,21)

Mint sokan mások, én is súlyfelesleggel küszködöm. Ma reggel a mérlegen
állva arra gondoltam, hogy egy kicsit fogynom kell, többet fogok
tornázni és vigyázok majd az evéssel is. Aztán elmentem egyet sétálni.
Visszafelé jövet a szomszédom behívott egy kávéra, amit természetesen
nem utasítottam vissza. Ebédre vendégünk volt, így sok finomság került
az asztalra. Sajnos, a mérlegen megfogalmazott jó szándék az
étkezőasztalnál nem került gyakorlati megvalósításra.
Hasonlóképpen a reggeli csendességeimnél a Biblia minden szavát
elfogadom, vagy a templomi istentiszteleten teljesen egyetértek a
lelkész által elmondott üzenettel. Természetesen szeretem Istent, és
szeretni akarom felebarátaimat, és követni akarom Jézus tanításait. A
templomban testvérekkel körülvéve egészen könnyűnek tűnik. De ez a
vasárnapi egyetértés nem igazán számít, ha nem élem meg a hallottakat a
többi napon. A jó szándéknál többre van szükségem, amikor a mindennapi
élet nehézségeivel és kísértéseivel kell szembenéznem. Isten erejével
tudok mégis hűséges maradni. Milyen nagyszerű, hogy Isten segítsége
mindig rendelkezésünkre áll, csak kérnünk kell.

Imádság: Szerető Istenünk, köszönjük, hogy amikor ránk tekintesz, nem
csak azt látod, milyenek vagyunk, hanem azt is, hogy kegyelmed által
mivé lehetünk.

Ma megpróbálok olyan ember lenni, akinek Isten elképzelt.
Lloyd Kitching (Manitoba, Kanada)

IMÁDKOZZUNK A ROSSZ SZOKÁSAIKKAL KÜZDŐ BARÁTAINKÉRT!