Csendes Percek június 13.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Jún. 13., K, 03:41:02 CEST

                        2006. június 13. kedd

Mt 5,1-12.

1 Amikor meglátta a sokaságot Jézus, felment a hegyre, és miután leült,
odamentek hozzá tanítványai. 2 Ő pedig megszólalt, és így tanította
őket:
3 "Boldogok a lelki szegények, mert övék a mennyek országa.
4 Boldogok, akik sírnak, mert ők megvigasztaltatnak.
5 Boldogok a szelídek, mert ők öröklik a földet.
6 Boldogok, akik éheznek és szomjaznak az igazságra, mert ők
megelégíttetnek.
7 Boldogok az irgalmasok, mert ők irgalmasságot nyernek.
8 Boldogok a tiszta szívűek, mert ők meglátják az Istent.
9 Boldogok, akik békét teremtenek, mert ők Isten fiainak neveztetnek.
10 Boldogok, akiket az igazságért üldöznek, mert övék a mennyek
országa.
11 Boldogok vagytok, ha énmiattam gyaláznak és üldöznek titeket, és
mindenféle rosszat hazudnak rólatok. 12 Örüljetek és ujjongjatok, mert
jutalmatok bőséges a mennyekben, hiszen így üldözték a prófétákat is,
akik előttetek éltek."

                         KÖNYÖRÜLETET MUTATNI

Boldogok az irgalmasok, mert ők irgalmasságot nyernek. (Mt 5,7)

Főiskolai osztályomban, mindig a szabályokon lovagoltam. Már első nap
megemlítettem, hogy mialatt reményeim szerint diákjaim el fogják majd
sajátítani a tananyagot, azt is garantálom nekik, hogy mellette a
felelősséget is megtanulják. Aztán rátértem a határidőkre, a pontosság,
a dolgozatok időben történő beadásának fontosságára.
Az utolsó szemeszterben egyik tanítványomnak problémái adódtak,
ráadásul egy közeli családtagját is hirtelen elveszítette. Látható
érzelmi felindulással közölte velem, hogy nem fogja tudni időben beadni
a dolgozatát. Döntenem kellett: vagy szigorú szabályaimhoz ragaszkodom,
vagy enyhítek kivételesen a követelményeimen, és néhány napos haladékot
adok neki. Úgy láttam, hogy a legjobb lecke, amit ebben a helyzetben
megtaníthatok, az a kegyelemről, és nem a felelősségről szól.
Nyilvánvaló volt a megkönnyebbülése, mikor közöltem, hogy haladékot
kapott. Pár nappal később egy kiváló dolgozatot nyújtott be, és sokkal
kipihentebbnek és nyugodtabbnak látszott.
Ez az élmény ráébresztett arra, hogy sokszor elmulasztottam a
lehetőséget, hogy megosszam diákjaimmal a krisztusi könyörület és
kegyelem egy életre szóló leckéjét. Rájöttem, hogy valójában az élet
tanításai a legfontosabb leckék, melyekre megtaníthatom diákjaimat.

Imádság: Segíts megértenünk, Atyánk, hogy azért jut el hozzánk
különleges tanításod, hogy továbbadhassuk. Ámen.

Miben lehetek példakép a mai napon?
Andy Billings (Dél-Karolina, USA)

IMÁDKOZZUNK A FŐISKOLAI ÉS AZ EGYETEMI HALLGATÓKÉRT!
_____________________________

Könyvajánlat:

Festina Lente István: Kis köpenykönyv
Finom humorú, képes stílusparódiák egy bibliai textus alapján:
Köpenyemet, melyet Troászban Kárposznál hagytam, hozd el!
http://www.harmat.hu/book/b214.htm
A könyv saját honlapja: http://www.harmat.hu/kopeny/index.htm
Bolti ár: 1980 Ft,- internetes ár: 1782,- Ft.

Harmat Kiadó
1114, Budapest, Bukarest u. 3.
Tel/Fax: (36-1) 466-9896
harmat at harmat.hu