Csendes Percek június 8.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Jún. 8., Cs, 09:27:22 CEST

                     2006. június 8. csütörtök

Zsolt 42,1-8.

1 A karmesternek: Kórah fiainak tanítókölteménye.
2 Ahogyan a szarvas kívánkozik a folyóvízhez, úgy kívánkozik a lelkem hozzád,
Istenem!
3 Isten után szomjazik lelkem, az élő Isten után: Mikor mehetek el, hogy megjelenjek
Isten előtt?
4 Könnyem lett a kenyerem éjjel és nappal, mert egész nap ezt mondogatják nekem: Hol
van a te Istened?
5 Kiöntöm lelkemet, és arra emlékezem, hogy milyen tömeggel vonultam, és hogyan
vezettem Isten házához hangos ujjongással és hálaénekkel az ünneplő sokaságot.
6 Miért csüggedsz el, lelkem, miért háborogsz bennem? Bízzál Istenben, mert még hálát
adok neki az ő szabadításáért!
7 Istenem, elcsügged a lelkem, azért terád gondolok a Jordán földjéről és a
Hermónról, a Micár hegyéről.
8 Örvény örvénynek kiált zuhatagjaid hangjában, minden habod és hullámod átcsapott
fölöttem.

                                       CSENDES PERCEK

Hallgasd meg szavamat reggel, Uram, reggel eléd készülök, és várlak. (Zsolt 5,4)

A szarvas mereven a szemembe nézett. Nem mozdult, csak a farka mozgott egy kicsit.
Figyeltük egymást. Azután lassan és óvatosan elfordította a fejét, megfordult, és
méltóságteljesen tovalépdelt. Teljesen elbűvölten figyeltem hosszú, kecses lábait, és
puha, gyengéd járását. Egy ilyen gyönyörű látvány a saját udvarom végében!
Abban a néhány percben Isten jelenlétét éreztem - a békességet, a szelídséget.
Ugyanez az érzés fog el, amikor a kora reggel csendjében Istennel szoktam
beszélgetni. Várok, hallgatok, és Isten jön. Amikor gondolataimat, elképzeléseimet,
gondjaimat és kéréseimet a Teremtőm elé tárom, ő megszabadít a miattuk való
aggódástól.
Korábban nem minden napot kezdtem csendességgel és imádkozással. Napjaim mindig
feladatközpontúan és zaklatottan teltek. Egy jó barátom javasolta, hogy kezdjem a
napokat Istennel. Azt feleltem, nincs időm rá, de azután bár kétkedve, mégis
kíváncsian megpróbáltam. Három éve már Isten békességének áldásában van részem.
Amikor napjaink Isten jelenlétében kezdődnek, békességet, erőt, és nyugalmat nyerünk
az előttünk álló feladatokhoz.

Imádság: Teremtő Istenünk, segíts, hogy érezzük békességes jelenlétedet. Adj olyan
perceket, amikor megérezhetjük gyengéd érintésedet. Ámen.

Hogyan hallhatom Isten hangját, és tapasztalhatom békéjét?
Jan Cox (Ontario, USA)

IMÁDKOZZUNK A ZAKLATOTT ÉLETŰ EMBEREKÉRT!