Csendes Percek június 7.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Jún. 7., Sze, 03:41:01 CEST

                        2006. június 7. szerda

Jn 15,1-8.

Jézus mondja: 1 "Én vagyok az igazi szőlőtő, és az én Atyám a
szőlősgazda. 2 Azt a szőlővesszőt, amely nem terem gyümölcsöt énbennem,
lemetszi; és amely gyümölcsöt terem, azt megtisztítja, hogy még több
gyümölcsöt teremjen. 3 Ti már tiszták vagytok az ige által, amelyet
szóltam nektek. 4 Maradjatok énbennem, és én tibennetek. Ahogyan a
szőlővessző nem teremhet gyümölcsöt magától, ha nem marad a szőlőtőn,
úgy ti sem, ha nem maradtok énbennem. 5 Én vagyok a szőlőtő, ti a
szőlővesszők: aki énbennem marad, és én őbenne, az terem sok
gyümölcsöt, mert nélkülem semmit sem tudtok cselekedni. 6 Ha valaki nem
marad énbennem, kivetik, mint a lemetszett vesszőt, és megszárad,
összegyűjtik valamennyit, tűzre vetik és elégetik. 7 Ha megmaradtok
énbennem, és beszédeim megmaradnak tibennetek, akkor bármit akartok,
kérjétek, és megadatik nektek. 8 Az lesz az én Atyám dicsősége, hogy
sok gyümölcsöt teremtek, és akkor a tanítványaim lesztek."

                        GYÜMÖLCSHOZÓ METSZÉS

Azt a szőlővesszőt, amely gyümölcsöt terem, azt megtisztítja, hogy még
több gyümölcsöt teremjen. (Jn 15,2)

Tavasszal elhatároztam, hogy rendbe rakom a régi pajtaépület mögötti
elhanyagolt területet. Munka közben a gereblyém beleakadt egy
szőlővesszőbe, amelyet először egy gyomnövény szárának véltem. Amint
jobban megkapargattam, előtűnt egy mélyen a talajba süppedt szőlőtő,
sok hosszú vesszővel. Nagy szüksége volt az erős megmetszésre, bár
néhány vessző végén friss hajtások voltak. Így hát őszig várnom kellett
a metszéssel, amikor majd eltávolítom azokat az ágakat, melyek nem
hoztak új hajtást, és visszametszem a termő részeket. A hosszú
vesszőket tehát egy egyszerű lugasra kötöztem fel, remélve, hogy
valamicske termést is hoznak.
Amint elnéztem ezt az öreg szőlőtőkét, felszáradt ágaival és néhány új
hajtásával, Jézus tanítása jutott eszembe. Mi, az ő tanítványai,
hasonlatosak vagyunk a szőlővesszőhöz. Mint egy öreg szőlőtőnek, lelki
életünknek is szüksége van időről-időre tisztogatásra és metszésre,
hogy több gyümölcsöt teremjünk. Életünk terméketlen részeinek -
anyagiasság, világiasság, cinizmus, - lemetszése fájdalmas lehet ugyan,
de ezáltal teremhetjük a Lélek bőséges gyümölcsét.

Imádság: Drága Istenünk, köszönjük a Szentlélek ajándékát. Tisztíts
bennünket, hogy gyümölcsöt teremjünk dicsőségedre, hadd lássák az
emberek, hogy Jézus követői vagyunk. Ámen.

Mit kell Istennek lemetszeni az életemben?
Kathleen Newberg, (Észak-Karolina, USA)

IMÁDKOZZUNK A GAZDÁLKODÓKÉRT!