Csendes Percek július 15.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Júl. 15., Szo, 03:41:01 CEST

                       2006. július 15. szombat

Zsolt 139,1-16.

1 A karmesternek: Dávid zsoltára. URam, te megvizsgálsz, és ismersz
engem.
2 Tudod, ha leülök vagy ha felállok, messziről is észreveszed
szándékomat.
3 Szemmel tartod járásomat és pihenésemet, gondod van minden utamra.
4 Még nyelvemen sincs a szó, te már pontosan tudod, URam.
5 Minden oldalról körülfogtál, kezedet rajtam tartod.
6 Csodálatos nekem ez a tudás, igen magas, nem tudom felfogni.
7 Hova menjek lelked elől? Orcád elől hova fussak?
8 Ha a mennybe szállnék, ott vagy, ha a holtak hazájában feküdnék le,
te ott is ott vagy.
9 Ha a hajnal szárnyaira kelnék, és a tenger túlsó végén laknék,
10 kezed ott is elérne, jobbod megragadna engem.
11 Ha azt gondolnám, hogy elnyel a sötétség, és éjszakává lesz
körülöttem a világosság:
12 a sötétség nem lenne elég sötét neked, az éjszaka világos lenne,
mint a nappal, a sötétség pedig olyan, mint a világosság.
13 Te alkottad veséimet, te formáltál anyám méhében.
14 Magasztallak téged, mert félelmes és csodálatos vagy; csodálatosak
alkotásaid, és lelkem jól tudja ezt.
15 Csontjaim nem voltak rejtve előtted, amikor titkon formálódtam,
mintha a föld mélyén képződtem volna.
16 Alaktalan testemet már látták szemeid; könyvedben minden meg volt
írva, a napok is, amelyeket nekem szántál, bár még egy sem volt meg
belőlük.

                           MINDIG VELÜNK

Nektek pedig még a hajatok szálai is mind meg vannak számlálva. (Lk 12,
7)

A kislányom három éves volt, amikor azt kérdezte: "Anya, mikor van a
születésnapom?" Tudva, hogy a dátum (április 14.) nem mond neki semmit,
próbáltam kötni valamihez, amit megérthetett. Így feleltem: "Vagy
húsvét előtt, vagy húsvét után". "Nahát, te sem tudod?!" - jegyezte
meg.
Néha hasonlóan téves feltevéseim vannak Istenről is. Amikor rosszul
mennek a dolgok, vagy imádságaimra látszólag nem érkezik válasz, kezdem
úgy érezni, hogy ő nem tudja, mi történik velem.
Semmi nem áll távolabb az igazságtól. A Bibliában azt olvassuk, hogy
Isten ismeri minden gondolatunkat, mielőtt azok megszületnének. Ő
jobban ismer bennünket, mint mi magunk.
Elképzelhetetlen, hogy egy édesanya ne tudja gyermeke születésnapját.
Összehasonlíthatatlanul nagyobb képtelenség, hogy a világmindenség
Istene, aki anyánk méhében formált minket (Zsolt 139,13), ne tudna
mindent rólunk.

Imádság: Istenünk, amikor nem érezzük jelenlétedet, emlékeztess arra,
hogy mindig velünk vagy. Ámen.

Istennek nem tudunk meglepetést okozni.
Martha W. Hynson (Georgia, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK TÁVOL ÉRZIK MAGUKAT ISTENTŐL!