Csendes Percek július 5.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Júl. 5., Sze, 03:41:02 CEST

                        2006. július 5. szerda

Mt 5,43-48.

Jézus tanítása: 43 "Hallottátok, hogy megmondatott: Szeresd
felebarátodat, és gyűlöld ellenségedet. 44 Én pedig azt mondom nektek:
Szeressétek ellenségeiteket, és imádkozzatok azokért, akik üldöznek
titeket, 45 hogy legyetek mennyei Atyátoknak fiai, aki felhozza napját
gonoszokra és jókra, és esőt ad igazaknak és hamisaknak. 46 Mert ha
azokat szeretitek, akik titeket szeretnek, mi a jutalmatok? Nem
ugyanezt teszik-e a vámszedők is? 47 És ha csak atyátokfiait
köszöntitek, mennyivel tesztek többet másoknál? Nem ugyanezt teszik-e a
pogányok is? 48 Ti azért legyetek tökéletesek, mint ahogy mennyei
Atyátok tökéletes."

                         HETVENSZER HÉTSZER

Péter ezt kérdezte tőle: Uram, hányszor vétkezhet ellenem az én
atyámfia úgy, hogy én megbocsássak neki? Még hétszer is? Jézus így
válaszolt: Nem azt mondom neked, hogy hétszer, hanem még hetvenszer
hétszer is. (Mt 18,21-22)

Valaki szándékosan megsértett. Minden okom megvolt arra, hogy zokon
vegyem, amit tett, és dühös legyek. Több zsoltár is eszembe jutott,
amely az ellenség feletti bosszúállásról szól (Zsolt 11,6; 55,13-16;
63,10; 109; 137,9).
Dühös voltam, és bosszúra szomjaztam. Időre volt szükségem, hogy
lehiggadjak. Aztán eszembe jutott, mit válaszolt Jézus Péternek,
hányszor is kell megbocsátania valakinek. Elképzelni sem tudtam, hogy
akár csak egyszer is megbocsássak, nemhogy hetvenszer hétszer! Be
kellett ismernem, ellenségem nem kényszerített rá, hogy dühös legyek,
én választottam ezt az utat. Aztán meg kellett magamat győznöm arról,
hogy a mérgemből fakadó tettek és szavak nem segítenek a dolgon. Az
egyetlen megoldás mindkettőnk számára a megbocsátás volt. Csak Isten
segítségével tudtam helyesen cselekedni, és megszabadulni ettől a
tehertől.
A megbocsátó lelkület segíthet a bennünk lévő feszültséget oldani,
fizikai megkönnyebbülést is adva. Urunk azt akarja, hogy megbocsátók és
szeretetteljesek legyünk, még akkor is, ha valaki szándékosan
megsértett.

Imádság: Istenünk, segíts, hogy megbocsátó lélekkel forduljunk mások
felé, és hozzád hasonlóan szeressük őket. Ámen.

A megbocsátás mindkét felet megtisztítja.
Joe W. Walker (Oregon, USA)

IMÁDKOZZUNK ELLENSÉGEINKÉRT!