Csendes Percek január 25.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Jan. 25., Sze, 03:41:00 CET

                       2006. január 25. szerda

Mt 6,9-13.

9 "Ti tehát így imádkozzatok: Mi Atyánk, aki a mennyekben vagy,
szenteltessék meg a te neved, 10 jöjjön el a te országod, legyen meg a
te akaratod, amint a mennyben, úgy a földön is; 11 mindennapi
kenyerünket add meg nékünk ma, 12 és bocsásd meg vétkeinket, miképpen
mi is megbocsátunk az ellenünk vétkezőknek; 13 és ne vigy minket
kísértésbe, de szabadíts meg a gonosztól; mert tied az ország, a
hatalom és a dicsőség mindörökké. Ámen."

                      IMÁDSÁGOK FOGCSIKORGATVA

És bocsásd meg vétkeinket, miképpen mi is megbocsátunk az ellenünk
vétkezőknek. (Mt 6,12)

A válási procedúrák között az elmúlt évben az árulás, a fájdalom, a
harag és cserbenhagyás érzéseivel küzdöttem. Sajnáltam az időt, amit
egy elveszett házasságba öltem. Ugyanakkor próbáltam megérteni, mit
jelent a megbocsátás. Miközben azt akartam, hogy Isten hallgassa meg
bűnbánó imámat és bocsásson meg nekem, nehézséget okozott, hogy
megbocsássak volt feleségemnek. Fogcsikorgatva imádkoztam: "Megbocsátok
neki, Uram!" Nem így éreztem, és Isten tudta, hogy nem gondolom
komolyan, de mindennap elmondtam ezt az imádságot.
Nehéz volt megbocsátani valakinek, aki rosszul bánt velem.
Emlékezetemben fájdalmat és sértődöttséget éreztem, de fogcsikorgatva
mindig elmondtam az imámat. Könyveket olvastam a harag kezeléséről, de
nem segítettek. Semmi sem segített, csak a napi erőltetett imám.
Fokozatosan engedett bennem a feszültség, és elkezdtem őszintén
imádkozni, hogy legyek képes megbocsátani a feleségemnek. Isten
megbocsátotta a házasságom során elkövetett hibáimat is.
A megbocsátás egy kétirányú, lelki út. Előtte nem tettem meg mindent a
házasságomért, és az Istennel való kapcsolatomért. Míg a házasságomat
már nem lehetett megmenteni, Istennel való kapcsolatom erősödött, ahogy
megbocsátottam.

Imádság: Urunk, bocsásd meg vétkeinket, miképpen mi is megbocsátunk az
ellenünk vétkezőknek! Ámen.

Isten a fogcsikorgatva mondott imáinkat is meghallgatja.
Ed Ridgley (Alabama, USA)

IMÁDKOZZUNK AZ ELVÁLT EMBEREKÉRT!