Csendes Percek január 19.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Jan. 19., Cs, 03:41:01 CET

                      2006. január 19. csütörtök

Lk 12,35-40.

35 "Legyen derekatok felövezve, és lámpásotok meggyújtva. 36 Ti pedig
legyetek hasonlók az olyan emberekhez, akik várják, mikor tér vissza
uruk a menyegzőről, hogy amikor megérkezik és zörget, azonnal ajtót
nyithassanak neki. 37 Boldogok azok a szolgák, akiket az úr, amikor
megérkezik virrasztva talál. Bizony, mondom néktek, hogy felövezi
magát, asztalhoz ülteti őket, odamegy, és felszolgál nekik. 38 És ha a
második vagy ha a harmadik őrváltáskor érkezik is meg, és virrasztva
találja őket: boldogok azok a szolgák! 39 Azt pedig jegyezzétek meg,
hogy ha tudná a ház ura: melyik órában jön a tolvaj, nem hagyná, hogy
betörjön a házába. 40 Ti is legyetek készen, mert abban az órában jön
el az Emberfia, amikor nem is gondoljátok!"

                             KÉSZENLÉT

Ti is legyetek készen, mert abban az órában jön el az Emberfia, amikor
nem gondoljátok. (Lk 12,40)

Nemrégiben egy kisebb társaságban akaratlanul is fültanúja lettem egy
érdekes beszélgetésnek. Két hölgy minden részletre kitérően megosztotta
egymással a lakástakarítás fortélyait. Ebben még nem is lenne semmi
különös, azonban egy mondat valahogy nem illett bele a párbeszédbe. "Én
mindig szépen felöltözve végzem az otthoni munkáim, ha valami baleset
ér, ne szóljanak meg azok, akik látnak majd." A döbbenet futott át
rajtam, megmagyarázhatatlan, furcsa érzés. Nem tudtam mit kezdeni ezzel
a kijelentéssel, de olyan mélyre ásott a lelkemben ez a mondat, hogy a
számtalan gondolat mellett eszembe jutott a Lk 12,40.
Vajon a külsőségeink formálása, dekorálása mellett fordítunk elég időt
a belsőnkre is? Kitisztítjuk-e lelkünk kamráit a bűneinktől,
aggódásainktól, szorongásainktól? Megvalljuk-e naponként Istennek
őszinte bűnbánattal vétkeinket? Készen állunk Jézus fogadására? Hogy az
emberek, mit gondolnak rólunk, azzal foglalkozunk, de azzal, hogy Jézus
mit szól mind-ehhez, azzal nem sokat törődünk. Nekem a készenlét belső
felkészülést jelent.

Imádság: Istenünk, segíts, hogy mindig készen várjuk Urunkat, Jézust.
Ne félelemmel várjuk, hanem boldog örömmel és őszinte reménységgel.
Ámen.

Megtisztíthatjuk lelkünket Jézus várására.
Paudits Zoltán (Sükösd, Magyarország)

IMÁDKOZZUNK A HÁZIASSZONYOKÉRT!