Csendes Percek január 10.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Jan. 10., K, 03:41:01 CET

                        2006. január 10. kedd

Ézs 55,1-9.

1 Ti szomjazók mind, jöjjetek vízért, még ha nincs is pénzetek!
Jöjjetek, vegyetek és egyetek! Jöjjetek, vegyetek bort és tejet, nem
pénzért és nem fizetségért!
2 Minek adnátok pénzt azért, ami nem kenyér, keresményeteket azért,
amivel nem lehet jóllakni? Hallgassatok csak rám, és jó ételt fogtok
enni, élvezni fogjátok a kövér falatokat!
3 Figyeljetek rám, jöjjetek hozzám! Hallgassatok rám, és élni fogtok!
Örök szövetséget kötök veletek, mert hűséges maradok Dávidhoz.
4 Tanúvá tettem őt a népek között, fejedelemmé és parancsolóvá a
nemzetek fölött.
5 Te pedig olyan népet hívsz, melyet nem is ismersz, és olyan népek
futnak hozzád, amelyek nem ismertek: Istenedért, az ÚRért, Izráel
Szentjéért, aki dicsővé tesz téged.
6 Keressétek az URat, amíg megtalálható! Hívjátok segítségül, amíg
közel van!
7 Hagyja el útját a bűnös, és gondolatait az álnok ember! Térjen az
ÚRhoz, mert irgalmaz neki, Istenünkhöz, mert kész megbocsátani.
8 Bizony, a ti gondolataitok nem az én gondolataim, és a ti utaitok nem
az én utaim - így szól az ÚR.
9 Mert amennyivel magasabb az ég a földnél, annyival magasabbak az én
utaim a ti utaitoknál, és az én gondolataim a ti gondolataitoknál.

                           ÉREZD ÉS LÁSD

Érezzétek és lássátok, hogy jó az Úr! (Zsolt 34,9)

A helyi boltunk péksége tortából, süteményből, kekszekből úgynevezett
próbadarabokat ad a bolt vásárlóinak azt remélve, hogy megízlelve a
termékeket később potenciális vevőként visszatérnek. Egy kis táblára az
van írva: "Kóstolja meg, tudjuk, hogy ízleni fog." Egyetértek.
Dávid hasonló módon érzékelte az Úr jóságát. Kríziseiben viaskodott az
Úrral, és Isten válaszolt neki. Megízlelve Isten szeretetét és
kegyelmét, Dávid másokat is bátorít, hogy próbálkozzanak. Amikor a
fenti igét említi, azt üzeni, "Gyertek, bízzatok az Úrban, találjatok
megelégedettséget benne."
Az Úr jó. Valamennyiünket ő teremtett és életet adott nekünk. Isten
szeret bennünket, és betölti szükségleteinket. Jézus meghalt a
kereszten a bűneinkért, és utána feltámadt, hogy örök életünk legyen.
Arra hív, hogy vele járjunk.
Fiatalon lelki pusztaságban kóboroltam évekig. Barátaimon keresztül a
Szentlélek unszolt, hogy tapasztaljam meg Isten szeretetét és
bocsánatát. Végül megadtam magam. A keresztyén élet nem könnyű, a
zsoltároson keresztül azonban még mindig hív az Úr: Jöjj, érezz és
láss. Ha így teszünk, újra és újra visszatérünk hozzá.

Imádság: Köszönjük, Urunk, hívásodat, s benne érezhetjük és láthatjuk
jóságodat. Azért imádkozunk, hogy megszólító kegyelmedet sokan
elfogadják. Ámen.

Próbáld ki Istent!
Harold Gniewotta (Alberta, Kanada)

IMÁDKOZZUNK AZ ISTENT KERESŐKÉRT!