Csendes Percek február 27.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Feb. 27., H, 03:41:02 CET

                       2006. február 27. hétfő

Zsolt 88, 1-8.

1 Kórah fiainak zsoltáréneke. A karmesternek: A "Betegség" kezdetű ének
dallamára éneklendő. Az ezráhi Hémán tanítókölteménye.
2 URam, szabadító Istenem, hozzád kiáltok éjjel-nappal.
3 Jusson hozzád imádságom, figyelj esedezésemre!
4 Mert tele van bajokkal a lelkem, életem közel került a holtak
hazájához.
5 A sírba roskadók közé sorolnak, olyan lettem, mint egy erőtlen férfi.
6 A halottak közé kerülök, mint azok, akik leterítve fekszenek a
sírban, akikre nem gondolsz többé, és kikerültek a kezedből.
7 A sír mélyére juttattál már, mélységes sötétségbe.
8 Rám nehezedett haragod, örvényeid mind lehúznak engem.

                            SZÜRKE NAPOK

Nem tudok aludni a bánat miatt, erősíts meg engem igéddel! (Zsolt
119,28)

Klinikai depresszióban szenvedek. A betegség elveszi minden energiámat,
megakadályoz, hogy élvezzem az élet örömeit, szétrombolja az
önbecsülésemet. Próbára teszi a kapcsolataimat; az élet ilyenkor
reménytelennek és céltalannak tűnik.
Bár a gyógyszerek többnyire mérséklik a tüneteket, mégis vannak
alkalmak, amikor a legkisebb feladat is elviselhetetlennek tűnik.
Ilyenkor a Bibliához fordulok, leggyakrabban a Zsoltárok könyvéhez.
Számos szomorú zsoltár, panasz a nehéz napok gondolatait és érzéseit
visszhangozza. Az írók Istenhez kiáltanak, mert elhagyottnak,
mellőzöttnek, elutasítottnak érzik magukat. Fájdalmakról, félelmekről
és könnyekről írnak. Örülök, hogy ezek az írások bekerültek a Bibliába.
Segítenek megérteni, hogy a hit emberei nemcsak átélték a kétséget és
félelmet, hanem az érzéseiket reménykedve és bátran el is mondták. Ezek
a sorok arra emlékeztetnek, hogy az érzések ideiglenesek, hiszen
ugyanazok az írók máskor örömteli zsoltárokat írtak, dicsérve Istent,
aki megmentette és megőrizte őket.
Milyen hálás vagyok azért, hogy a Biblia szól hozzám, bármilyen
szörnyen is érzem magam! Amikor a legnehezebb reménykedni és bízni, a
Szentírás szavai helyreállítják hitemet, hogy Isten tudja, min megyek
keresztül, és vigyáz rám.

Imádság: Istenünk, köszönjük a Szentírást. Segíts emlékeznünk, hogy
megértesz bennünket, s vigyázol ránk. Ámen.

Isten igéjének minden helyzetre van mondanivalója!
Martha Leonard (Florida, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIKNEK NINCS BIBLIÁJUK!